Dit maakte de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) vandaag bekend tijdens de award-uitreiking op de FNLI jaarbijeenkomst in Utrecht.
De award is voor het merk met de grootste merkkracht in de levensmiddelensector. Deze merkkracht is bepaald via een consumentenonderzoek.
Uit handen van FNLI-voorzitter Wouter de Bruijn ontving Unilever, waaronder Hertog IJs valt, de eerste editie van de 'FNLI Merk van het Jaar Award'.
De Award is in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie in samenwerking met EFMI Business School en GfK Panel Services Benelux. De merken zijn via een consumentenonderzoek beoordeeld op hun kwaliteit, innovativiteit en expressiviteit.
De 'FNLI Award Merk van het Jaar' is dit jaar voor het eerst uitgereikt.
De winnaar is het merk dat absoluut de hoogste score voor gemeten merkkracht heeft behaald. Naast Unilever vielen er nog meer merken in de prijzen. Zo hebben De Ruijter en Honig een eervolle vermelding gekregen voor de tweede en derde plaats.
De volgende merken hebben het hoogst gescoord in zeven verschillende subcategorieën:
1. Categorie bier: Hertog Jan
2. Categorie non-alcoholische dranken (exclusief zuivel): Douwe Egberts
3. Categorie snacks, zoetwaren, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter
4. Categorie kruidenierswaren overig: Honig
5. Categorie zuivel, kaas en geelvetten: Campina
6. Categorie vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Hertog
7. Categorie persoonlijke verzorging en schoonmaak: Gillette
Het EFMI en GfK hebben op basis van het onderzoek een uitgebreid onderzoeksrapport gepubliceerd. Dit onderzoek staat op de website merkvanhetjaar2007.nl, aldus de FNLI.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!