Premium

Hans Leijdekkers verruilt Fabrique voor KesselsKramer Digital: 'Veel lol trappen is belangrijk'

Leijdekkers is 'met stip de oudste' binnen het bureau, aldus de start-up zelf.

Hans Leijdekkers

Hans Leijdekkers (60) is aangesteld als de nieuwe creative director van de digitale tak van reclamebureau KesselsKramer. Hij werkte de laatste negen jaar in eenzelfde functie bij digital designbureau Fabrique. De ervaren creatief Leijdekkers heeft in een verder verleden bureaus opgezet in Los Angeles, Denemarken en Nederland.

Het betreft een nieuw vorm gegeven functie binnen KesselsKramer Digital. Leijdekkers komt nauw samen te werken met client service director Ole Doorn.

KesselsKramer meldt dat Leijdekkers 'onconventionele ideeën naar impactvolle ontwerpen' vertaalt; zo werkte hij voor artiesten als Lenny Kravitz en INXS en merken als Lego en Bang & Olufsen. De afgelopen jaren was Leijdekkers ook betrokken bij culturele projecten voor onder meer het Rijksmuseum, het Design Museum in Londen en de National Gallery.

Niet te serieus

Leijdekkers heeft veel ervaring met 'serieuze projecten en dito budgetten', maar het is essentieel om jezelf niet al te serieus te nemen, vindt hij. 'Die mentaliteit herken ik ook bij KesselsKramer. Lol trappen en een luchtige aanpak vormen vaak de beste start om diepte te geven aan creatief werk.'

Leijdekkers is 'met stip de oudste' binnen KesselsKramer Digital, aldus de in 2021 opgerichte start-up zelf. 'Als jong bedrijf met grote ambities wegen we zorgvuldig af met wie we wel en niet in zee gaan. Met Hans in ons team zijn we in één klap een hele hoop ervaring rijker, waarmee we direct kunnen investeren in de groei van de komende jaren.' 

KesselsKramer Digital is gevestigd in Amsterdam en Den Haag en werkt met acht creatieven voor opdrachtgevers als CitizenM, Niaga en 113 Zelfmoordpreventie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie