Hanneke Faber vertrekt bij Unilever en wordt ceo van Logitech International. Zij begint op 1 december aan haar nieuwe job.
‘Ik ben zeer vereerd om bij Logitech te komen werken’, zegt Faber. ’Het is een geliefd mondiaal merk dat staat voor gebruikersgericht ontwerp, techniek en innovatie met een benijdenswaardige reputatie op het gebied van duurzaamheid.’
Als ceo zal Hanneke Faber in eerste instantie werken op het hoofdkantoor van Logitech in Zwitserland, voordat ze volgend jaar naar Silicon Valley verhuist.
Logische stap
De ceo-functie is een logische stap in haar loopbaan. Faber bekleedde vanaf 1992 verschillende internationale marketingfuncties bij Procter & Gamble waar ze eindigde in 2013 als vicepresident. Ze maakte de overstap naar Ahold Delhaize dat ze in 2018 inruilde voor Unilever.
Een jaar na haar start daar maakte ze promotie om de mondiale functie van president Nutricion op zich te nemen. Ze ontpopte zich als voortrekker van brand-activism. In een interview met zei ze te geloven dat elk Unilever-merk een hoger doel in het leven moet zoeken. 'Want merken met een missie, dáárin zit de groei.'
Activistisch 'belast'
Dat ze zich als activistisch manager ontpopte was overigens niet toevallig. Hanneke Faber is de dochter van de Mient Jan Faber, in de jaren ’80 het boegbeeld van de internationale vredesbeweging en het verzet tegen de plaatsing van kruisraketten in Nederland.
Faber volgt Bracken Darrell op, die afgelopen juni zijn vertrek bekendmaakte naar VF Corporation, het bedrijf achter merken als Vans, The North Face, en Timberland.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!