Ons wekelijkse vrijdag-overzicht van nieuwe banen en functies in media, marketing, communicatie en creatie.
Guido Stein gaat merk en reputatie 'doen' bij ABN Amro
Guido Stein is overgestapt van Vattenfall naar ABN Amro Bank waar hij de functie head of brand & reputation vervult. Stein mag merk en communicatie in lijn brengen met de purpose van de bank 'Banking for better for generations to come' en de daarbij bijbehorende strategie.
Stein werkte 12 jaar bij Vattenfall en diens rechtsvoorganger Nuon. Hij begon er als new-business-developer en eindigde in de functie van director customer-strategy & brand. Hij was in 2020 een van de finalisten bij de verkiezing Communicatieman/vrouw van het Jaar.
Erwin van Luit aangetreden als nieuwe voorzitter MMA
Erwin van Luit is door de algemene ledenvergadering van de Magazine Media Associatie (MMA), de branchevereniging van magazine-uitgevers in Nederland, gekozen tot de nieuwe voorzitter. Van Luit, ceo bij uitgever Roularta Media Nederland, volgt Luc van Os op, die de voorzittershamer acht jaar in handen had en zeventien jaar deel uitmaakte van het MMA-bestuur. Van Luit trad twee jaar geleden aan als bestuurslid bij de MMA.
Clarity benoemt Yu Mee Koning-Liem als senior-accountdirector
Communicatiebureau Clarity heeft Yu Mee Koning-Liem aangesteld als senior accountdirector voor het kantoor in Amsterdam. Ze richt zich op de strategische ondersteuning van klanten, op de business development in de Benelux en het versterken van de banden met het wereldwijde Clarity-netwerk.
Koning heeft veel ervaring achtergrond in de pr, communicatie en journalistiek. Zo werkte ze onder meer bij Omnicom PR Group, Porter Novelli, Novum Nieuws en NewsLab. Voor haar overstap naar Clarity was ze als pr-manager Europa bij Shell Recharge Solutions verantwoordelijk voor de externe communicatie en mediarelaties. Ze stuurde er pr-bureaus aan in onder meer Nederland, Duitsland, Frankrijk en het VK en had de leiding over het jaarlijkse thought-leadership-report ‘EV Driver Survey’
Aukje Ravensbergen aan de slag als adviseur bij Wepublic
Aukje Ravensbergen is gestart als senior-adviseur bij Wepublic, adviesbureau voor communicatie en public affairs. Ze gaat met name adviseren over vraagstukken op het gebied van public affairs en stakeholdermanagement.
Ravensbergen werkte de afgelopen vijf jaar als senior public-affairsadviseur bij de Federatie Medisch Specialisten. Als onderdeel van de communicatieafdeling heeft zij ruime ervaring opgedaan met het vraagstukken vanuit de combinatie public affairs en communicatie. Daarvoor was zij werkzaam bij het public-affairsbureau Van Oort & Van Oort.
Serge Steijn en Jolande Tjeerdema worden partner bij Sterke Leiders
Serge Steijn en Jolande Tjeerdema hebben zich als partner aangesloten bij Sterke Leiders, dat zich richt op coaching van professionals in de marketing- en communicatiebranche. Het werd twee jaar geleden opgericht door oud-reclamemaker Lodewijk van der Peet en Louis Stam.
Serge Steijn is voormalig oprichter en ceo van Doom&Dickson. Het bureau dat in 2006 verkocht werd aan TBWA/. Hij werkt al jaren als leiderschapscoach in binnen- en buitenland.
Jolande Tjeerdema heeft als operations-director de focus op optimalisatie. Ze heeft vele teams aangestuurd, en werkte onder meer als interim voor Wavemaker en Big Shots Group.
Abovo Maxlead breidt uit met vijf professionals
Deze maand zijn bij Abovo Maxlead vijf nieuwe mediors en seniors aan de slag gegaan.
Ruud Wunderlich (57) is 1 december gestart als strateeg bij Abovo Media. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring in de mediasector en komt van Initiative, waar hij client-director en communications-director was. Daarvoor werkte hij als mediastrateeg en rtv-specialist bij onder andere Mindshare en MEC.
Jorgen de Vries (53) gaat aan de slag als mediaconsultant. Hij komt over van Talpa Media Solutions en werkte eerder onder andere bij Ipsos en Synovate.
Bij Maxlead gaan Marc Thierrij (38) en Ibro Karahasanovic (27) aan de slag. Thierrij werkte al eerder bij het bureau, en keert na een uitstapje naar Kamera Express terug als seo-consultant. Ibro Karahasanovic (27) is gestart als programmatic-consultant. Hij was werkzaam als campagnemanager bij Match4markets.
Roos de Boer (28) treedt aan als HR-adviseur bij Abovo Maxlead.
Freshworks benoemt Martijn Simons tot general manager Benelux en Nordics
Freshworks heeft Martijn Simons benoemd tot general manager voor Benelux en Nordics. Simons, die lid wordt van het Europese managementteam van Freshworks, heeft meer dan 20 jaar internationale ervaring in business en IT .
In eerdere rollen richtte hij zich op digitale transformatie in sales, customer service, marketing, finance en HR. Simons was hiervoor ruim 16 jaar werkzaam bij Salesforce.