Greo Belgers treedt toe tot de management-board van BMW Financial Services als CMIO en wordt verantwoordelijk voor innovatie en strategie, sustainability, product- development, marketing en corporate communications. Belgers vertrok eerder dit jaar bij Triodos Bank waar hij group-director was.
De overstap van duurzame bank Triodos naar de automotive sector kan worden gezien als een stap naar de ‘dark side’. Belgers noemt het juist ‘een mooi vervolg op een weg die ik al ingeslagen was.’
BMW Financial Services houdt zich bezig met alle services rondom een auto, zoals combinatieabonnementen en vernieuwende vormen van gebruik versus bezit. Belgers: ‘Ik zie dat duurzaamheid en nieuwe mobiliteit-concepten de belangrijkste thema’s voor de automotive sector in de 21e eeuw zijn. Er ligt een ongelooflijke kans. BMW Financial Services wil een leidende rol spelen in het brede sustainable mobility-domein, waar duurzaamheid en vernieuwende mobiliteitsconcepten elkaar versterken. Dat is voor mij een spannende en uitdagende reis.'
Bij BMW Financial Services ligt de focus volgens Belgers op innovatie van mobiliteitsconcepten. ‘Diensten als car-sharing bieden we al, maar moeten meer schaal krijgen. Verduurzamen doen we ook door business-klanten die duizenden auto’s afnemen richting elektrisch rijden te krijgen en door de verplichte CO2-impact-reportages te regelen. Nieuwe technologieën, duurzaamheiddoelstellingen en economische modellen veranderen de manier waarop we ons verplaatsen. Consumentengedrag verandert tegelijkertijd en opent de weg naar nieuwe concepten.’
Net als de merken van BMW Group (BMW, Mini, Rolls Royce) werkt Financial Services samen met een internationaal bureauteam onder leiding van Media.Monks, The Engine. Serviceplan Group en Berylls Strategy Advisors zijn hier onderdeel van.
Bekijk ook het interview dat Roderick Mirande in CMO Studio had met Greo Belgers:
Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’