2,49 miljoen mensen zagen Ajax een pak slaag krijgen van PEC Zwolle (zondag 20-4). De wedstrijd en de huldiging werden uitgezonden op SBS6 en dat deed het marktaandeel van de zendergroep goed. Dat steeg van 14,3 procent in week 15 naar 16,9 procent in week 16.
De publieke omroepen behaalden in week 16 over de gehele dag gezamenlijk een gemiddeld marktaandeel van 29,0 procent (tegenover 30,7 procent in de week daarvoor). De zenders van RTL Nederland behaalden in deze week een marktaandeel van 24,9 procent (versus 25,6 procent).
Het best bekeken programma in week 16 was Passion, het passiespel dat donderdag 17 april werd uitgezonden op Nederland 1. Het betrof een registratie van een crossmediaal project, uitgezonden vanaf de Vismarkt in Groningen. Het lijdensverhaal werd verteld aan de hand van bekende Nederlandstalige popsongs. Het programma trok 3,2 miljoen kijkers.
TOP TIEN WEEK 16
1 / 17-04-2014 / PASSION / Ned1 / 3.234.000 kijkers
2 / 20-04-2014 / VOETBAL BR ZWOLLE AJAX F / SBS 6 / 2.487.000 kijkers
3 / 20-04-2014 / VOETBAL BR HUL SBS 6 / 2.453.000 kijkers
4 / 14-04-2014 / JOURNAAL 20 UUR / Ned1 / 2.285.000 kijkers
5 / 14-04-2014 / SPOORLOOS / Ned1 / 2.104.000 kijkers
6 / 14-04-2014 / GOEDE TIJDEN SLECHTE TIJDEN / RTL4 / 1.998.000 kijkers
7 / 18-04-2014 / FLIKKEN MAASTRICHT / Ned1 / 1.824.000 kijkers
8 / 16-04-2014 / TUSSEN KUNST EN KITSCH / 1.815.000 kijkers
9 / 14-04-2014 / RADAR / Ned1 / 1.733.000 kijkers
10 / 20-04-2014 / DIVORCE / RTL4 / 1.609.000 kijkers
Bron: Stichting KijkOnderzoek, gehele dag (02-26 uur), 6 jaar en ouder
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!