Genomineerden 50+ Expertise Award

Hertog IJs (Unilever), Transavia.com (Transavia), Calvé Mayonaise (Unilever), Triodos Bank (Triodos Bank) en Nivea Vital (Beiersdorf Nederland) maken kans op de 50+ Expertise Award, de prijs voor de reclame-uiting die het best aansluit bij de belevingswereld van 50plussers.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De namen van de finalisten kwamen boven drijven na onderzoek binnen de doelgroep, daarnaast mocht een vakjury mee oordelen. De deelnemers aan het op 7 december bepalen echter wie de uiteindelijke winnaar wordt.

Volgens de juryvoorzitter Chris Fentener van Vlissingen, NCRV (de jury bestaat daarnaast uit Mary Hoogerbrugge - FHV BBDO, Nico Hilhorst - M2Media, Carl Rohde - Sign of the Time en Rob van Vuure - Sanoma Uitgevers) scoren de genomineerden hoog op factoren als echtheid, inhaken op persoonlijke situaties, herkenbaarheid, humor en goede smaak; elementen waar 50+ers een goed gevoel bij krijgen.

Want uit het onderzoek ´50+: speciale communicatie een must?´ (uitgevoerd door bureau Veldkamp) blijkt dat 50+ers een enthousiasmerende boodschap en humor wel weten te waarderen in een reclame-uiting.

Een 50+er moet zich ergens in kunnen herkennen, dus 'gewone' mensen die een afspiegeling zijn van de maatschappij hebben een voorkeur boven BN-ers.
Ook vaagheden worden niet gewaardeerd. Reclame moet snel te begrijpen en informatief zijn, en bij voorkeur het product tonen.

Het onderzoek naar de reclamebeleving van 50+ers volgt op het onderzoek , dat in maart 2006 is uitgevoerd. Dit onderzoek leverde vijf typologieën 50+ers op: Behoudende Zorgzamen, Oudere Afwachtenden, Stoere Prijsbewusten, Jongere Ruimdenkers en Vrijgevochten Voorlopers.
De resultaten van het nieuwste onderzoek bieden meer inzicht in de belevingswereld, wensen, dromen en dus ook reclamebeleving van de 50+ er.

Het 50plus Expertisecentrum onderzocht eerder dit jaar ook de verschillen tussen mannen en vrouwen in de seniorendoelgroep, een verslag hiervan is terug te vinden op .

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie