Onze loopbaan-update. Met een directeur die promoveert tot hoofd communicatie en nieuwe opdrachtgevers die de groei van mediabureau Stroom in versnelling brengen, met meer managers.
Frans Kok wordt hoofd communicatie NMO
Frans Kok is met ingang van 1 mei het hoofd Communicatie van het Nationaal Media Onderzoek (NMO). Zijn huidige functie als directeur van het Nationaal Luister Onderzoek (NLO) draagt hij over aan Ton Schoonderbeek en Patricia Sonius die samen de NMO-directie vormen.
Kok heeft een lange staat van dienst als communicatie- en mediaonderzoeker. Sinds 2016 staat hij aan het roer van NLO en heeft hij de transitie naar het nieuwe luisteronderzoek mede mogelijk gemaakt. Hij is een van de founding fathers van het NMO, dat met verbeterde onderzoeken naar het bereik van media wil komen tot één grote crossmediale dataset. Hij zal zich in zijn nieuiwe functie eerst richten op de lancering van de nieuwe onderzoeken “NMO Online” en het “NMO Kijkonderzoek” en de positionering van het NMO.
Lilianne Ploumen nieuwe voorzitter raad van toezicht CPNB
Liliane Ploumen, de voormalig poltiek leider van de PvdA, wordt per 1 juli de onafhankelijke voorzitter van de raad van toezicht van Stichting CPNB. Zij volgt Hans Willem Cortenraad op die dan aftreedt vanwege zijn benoeming tot ceo van de Audax Groep per 1 januari 2023. Ploumen is naast bekend politica een fervent lezer, zij was in haar jonge jaren voorleeskampioen van Limburg en in 2021 voorzitter van de jury van de Libris Literatuur Prijs.
Stroom breidt management uit
Mediabureau Stroom breidt zijn managementteam uit. Naast Samantha Catsburg, die de dagelijkse leiding in handen heeft, en Martijn Jaartsveld (strategie) nemen Marieke van den Hoek, Matthijs Kloezeman en Vincent Marquenie zitting in het MT. Na de fusie met De Media Maatschap en groei door nieuwe opdrachtgevers als Dille&Kamille, Hero, PwC en Playmobil bestaat Stroom nu uit zo’n 35 medewerkers. Van den Hoek richt zich op de klanten in de vestiging Amsterdam, Kloezeman op de Rotterdamse accounts en Marquenie op de het digitale deel van beide vestigingen.
Charelle Akihary wordt nieuwe marketingdirecteur NPO, Esra Eeman wordt directeur strategie
NPO heeft Charelle Akihary gekozen als nieuwe directeur publiek & marketing. Ze begint per 1 mei. Akihary is nu nog verantwoordelijk voor marketingstrategie bij bouwbedrijf en vastgoedbeheerder Heijmans. Ook is zij voorzitter van Platform Innovatie in Marketing. Naast Charelle Akihary voegt de NPO nog een nieuwe directeur toe. Esra Eeman wordt de nieuwe directeur strategie, een nieuwe functie.
Piet Hein Coebergh weg bij Hogeschool Leiden
Piet Hein Coebergh heeft afscheid genomen van Hogeschool Leiden, waar hij van 2011 tot voor kort werkte als docent en lector. Hij gaat door als consultant bij Lewin Associates, als onderzoeker en als docent corporate communications aan de Universiteit van Amsterdam.
Ine Stultjens verlaat Royal Auping
Ine Stultjens, head of marketing & communication, verlaat Royal Auping. Dat laat ze weten in een bericht op Linkedin. Ze kwam bij Auping in april 2016 in de functie van manager brand & communication. Twee jaar later maakte ze promotie en werd er head of marketing & communication. Stultjens’ volgende stap is nog niet bekend. Ze gaat bekijken ‘waar opnieuw haar hart van aangaat’.
Ralph Wisbrun als advisor naar Ace
De ervaren reclameman Ralph Wisbrun (65) is aangesteld als de nieuwe advisor van bureaunetwerk Ace. Hij neemt plaats in de strategic board naast ceo Rogier IJzermans en fungeert in deze rol als zijn rechterhand. Wisbrun gaat daarnaast een 'brand & business consultancy'-tak opzetten in Ace. Wisbrun Eastwood, het bureau dat Wisbrun met Marc Oosterhout in 2021 oprichtte, wordt hiermee opgeheven.
Marc van Eck wordt partner en mt-lid van RetailMedia.One
Marc van Eck heeft zich aangesloten als partner bij onlangs gelanceerde RetailMedia.One. Van Eck vormt samen met de oprichters Theng Chong, Mark Stockx en Marcel Vogels het MT. RetailMedia.One richt zich voornamelijk op de inzet van retailmedia op de merkgroei van producten en niet zozeer op de directe sales. Van Eck gaat er de grote Nederlandse merken ondersteunen. Hij doet dit naast zijn andere werkzaamheden, onder andere als chief growth officer voor TBWA.