Terwijl de Deense winkelketen Flying Tiger op 16 mei zijn eerste winkel opende in de VS, verheugt de Nederlandse Tiger-organisatie zich op de 15e winkel, half juni in Zaandam. Eind dit jaar zullen het er naar verwachting 18 zijn. Annemieke Degens Dil, directeur en 50 procent-eigenaar van Tiger Nederland, spreekt deze week in Tijdschrift voor Marketing de verwachting uit dat er in ons land plaats is voor zo’n veertig winkels.
De variety stores van Tiger verkopen volgens de Nederlandse zaken die je nodig hebt, die je cadeau wilt geven of dingen waarvan je niet wist dat ze bestonden. Scherp geprijsd. Per maand worden 500 producten opgenomen in het assortiment en worden er ook 500 uitgefaseerd. De helft van de 500 maandelijkse nieuwkomers is eigen zelfontworpen design.
Pain in the neck
Het tempo van expansie is vooral afhankelijk van het locatieaanbod. Tiger zoekt winkels met veel reuring – ‘bruisende plaatsen’ noemt Degens Dil ze - en heeft nogal wat meters nodig: tussen de 200 en 350 m2. Inmiddels heeft Tiger ruim 450 winkels in 26 landen. Wekelijks komen er drie bij. Degens Dil: ‘We openen winkels omdat het goed gaat, niet omdat het goed moet wórden’. Het bedrijf zoekt echte AAA-locaties: Nee, we gaan niet om de hoek gaan zitten omdat zo’n locatie goedkoper is. We zijn soms echt wel eens een pain in the eeeeh… neck bij makelaars, maar ik weet gewoon precies wat we willen. Intuïtief.
Abonnees op Tijdschrift voor Marketing/Marketingonline.nl lezen het volledige artikel hier. Heeft u geen toegang, of bent u uw sleutel kwijt? Neemt u dan contact op met klantenservice@adfogroep.nl
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!