Premium

Flow Magazine: 'Onze aanpak is "learning by doing"'

INTERVIEW Gisteren maakte Flow Magazine bekend met iets nieuws te komen: Flow Weekly. 'Wij zien wel grappige mogelijkheden voor Flow-tv.'

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Vanaf donderdag 11 september ligt Flow Weekly in de tijdschriftenwinkel en in de supermarkt, aanschafprijs: € 0,99. Sanoma noemt Flow Weekly &;een wekelijks schrift met veel schrijfruimte voor gedachten, aantekeningen, lijstjes en plannen. Gemixt met het goede van een tijdschrift, vol met mooie illustraties, inzichten en praktische tips.&; Wat drijft de mensen achter Flow? Adformatie vroeg het de brand director van Flow, Joyce Nieuwenhuijs.

Weer een nieuw initiatief van Flow. Is continue productinnovatie een concreet en omschreven doel bij Flow?
&;Willen innoveren en willen blijven verrassen is iets wat in ons zit, dat gaat organisch, het is een continu proces. We blijven kansen zien en dat inspireert ons te blijven ondernemen. De groei helpt ons om steeds nieuwe dingen uit te kunnen proberen. Onze ambitie is groot, maar onze aanpak is ‘learning by doing’.&;  

Heb je van tevoren onderzoek gedaan naar de behoefte onder consumenten?
&;Uit gesprekken met lezers en reacties op sociale media bleek dat er behoefte was aan meer Flow-momenten. Maar zoals altijd volgen we vooral ons gevoel. We geloven heel erg in dingen maken die we zelf zouden willen hebben. Zelf zijn we dol op papier en lijstjes maken, dus een combinatie tussen een tijdschrift en een schriftje was een logisch nieuw product voor Flow. Dat we goed zitten blijkt al aan de eerste reacties op sociale media, en de eerste abonnees stromen al binnen.&;

Jullie online presence is meer bescheiden dan in papier. Liggen er wel plannen om digitaal uit te breiden?
&;We houden van papier, maar digitaal is voor ons ook heel belangrijk, en ook daar blijven we innoveren. Op Facebook (71k volgers) en Instagram (24k volgers) hebben we dagelijks contact met lezers, in Nederland en België, maar ook met lezers wereldwijd. Het is voor ons dé manier om internationale uitgaves wereldwijd onder de aandacht te brengen en te laten groeien. Daarnaast hebben dit jaar meerdere apps voor smartphones en tablets ontwikkeld met inmiddels meer dan 70.000 app-gebruikers. En last but not least lanceren we half september een nieuwe internationale website met vernieuwde webshop. Een Engelstalig online platform voor lezers wereldwijd. Hij wordt prachtig, een geweldige plek om inspiratie op te doen, fijne adressen te vinden, Flow-producten kopen en creatieve mensen van over de hele wereld te ontmoeten. We zijn nog druk bezig met de ontwikkeling daarvan en naar verwachting gaan we deze maand live.&;

Staan er evenementen op het verlanglijstje?
&;Jazeker, op dit moment is Flow Magazine met een oud Volkswagenbusje (plus caravan!) te vinden in Nederland en België op diverse markten, strand en campings waar mensen langs kunnen komen om een kaartje te schrijven (Flow regelt de kaartjes, de postzegels en we doen ze voor je op de bus), in Flow’s te bladeren of iets te kopen in de mini-Flow-shop (waar specials, internationale edities en gewone nummers te koop zijn).

Het is zo’n succes dat we dat naar alle waarschijnlijkheid nog verder gaan uitbreiden. Te denken aan creatieve workshops in het land en samenwerkingen met partijen die passen bij Flow. Met die leuke partijen zijn we al in gesprek.&;

De eerste samenwerkingen tussen Sanoma en SBS worden zichtbaar. Zijn er dromen, wensen, plannen om Flow naar televisie te brengen?
&;We zeggen weleens voor de grap dat we dan slow tv gaan maken. Zoiets als die breimarathon in Noorwegen, een 12 uur lange uitzending waarin een schaap werd geschoren, wol werd gesponnen en uiteindelijk een trui werd gebreid van die wol. Miljoenen Noren stemden hier op af. Wij zien wel andere grappige mogelijkheden. Wie weet?&;

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie