SuperHeroes heeft Elja Polak aangenomen om een team te vormen rond creative commerce. Als eerste medewerker van dit team gaat hij een nieuwe dienst bouwen voor SuperHeroes en klanten van het bureau. Polak legt desgevraagd uit: 'Creative commerce heeft als doel transactionele merkervaringen te verbeteren door creativiteit en media slim te combineren met storytelling, social commerce, creators en retail media. Het doel is meer sales en betere merkervaringen bieden.'
Van retail media tot Netflix
Hoe groot het team gaat worden, is nog niet duidelijk. Dat hangt volgens Polak af van het succes en de tractie die de dienst gaat krijgen in de markt. De creative commerce-tak van SuperHeroes gaat zich volgens het persbericht richten op innovatieve oplossingen voor merken die zich aan willen passen aan het koopgedrag van Gen Z. SuperHeroes ziet namelijk grote creative commerce-kansen rondom opkomende advertentieplatformen. Als voorbeelden noemt het streamingsplatformen met reclame-ondersteunde abonnementen als Netflix en Disney+, maar ook retail media en reclame-oplossingen in taxidiensten als Uber.
Ervaring
SuperHeroes kiest met Polak voor een zwaargewicht in de industrie. Polak werkte tot voor kort bij softwarebedrijf RTB House en was eerder Head of Agencies bij Meta (het bedrijf achter Facebook) en Head of Digital bij Wavemaker (WPP).
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!