Onlangs lanceerde DPG Media het certificeringsprogramma Certified. Dit programma helpt mediaprofessionals bij het vergroten van hun expertise en het versterken van hun positie in de markt. In dit interview deelt Barbara Hazenberg, directeur Domeinen en Digital Sales bij DPG Media, haar visie op het belang van training en educatie en hoe je de doelgroep in het hart en het hoofd bereikt.
Kun je ons meer vertellen over de strategische visie achter Certified, en hoe deze nieuwe leeromgeving past in de doelstellingen van DPG Media?
Certified is onderdeel van onze Trusted Web-strategie. Het Trusted Web is ons vertrouwde, transparante en veilige advertentie-ecosysteem, waar privacy van de gebruiker centraal staat en adverteerders grip krijgen op hun advertentie-inzet. Naast de reguliere inkoopvormen, kunnen adverteerders en mediabureaus ook zelf aan de slag binnen het Trusted Web. Zo hebben we eigen self-serviceplatforms ontwikkeld, zoals Ad Manager en Datalab, waarmee adverteerders media kunnen inkopen en first-party data aan hun advertenties kunnen koppelen. Om onze klanten mee te nemen in deze digitale ontwikkelingen introduceerden we ons eigen certificeringsprogramma Certified. Via dit programma kunnen mediaprofessionals zich certificeren tot DPG Media-expert. Door het volgen van de verschillende certificeringsroutes doen ze volwaardige kennis op over DPG Media, onze platforms én onze productinnovaties, om zo optimale (campagne)resultaten te kunnen behalen, ongeacht hun marketing- of communicatievraagstuk. Dankzij Certified kunnen we onze rol als kennispartner dan ook kracht bijzetten.
Wat zijn de belangrijkste voordelen die mediaprofessionals zullen halen uit Certified, en hoe zal dit hun werk en resultaten beïnvloeden?
Continu blijven leren brengt natuurlijk altijd voordelen met zich mee, maar de meest aanzienlijke voordelen van de certificaten van Certified op zak, zijn: je weet snel en effectief te navigeren binnen het DPG Media-netwerk, first-party-dataoplossingen optimaal te benutten én op efficiënte wijze geavanceerde campagnes op te zetten en te beheren. Met deze kennis en vaardigheden vinden mediaprofessionals keer op keer de juiste oplossingen voor hun mediavraagstukken en realiseren ze optimale campagneresultaten.
Certified stelt hen niet alleen in staat om hun eigen expertise te vergroten, maar het versterkt ook hun positie in de markt. In de sterk concurrerende mediabranche is het voor mediaprofessionals van cruciaal belang om zich te onderscheiden. Kennis en expertise in de nieuwste ontwikkelingen zijn daarbij een aanzienlijke troef. Door precies te begrijpen hoe het portfolio en de selfserviceplatforms van DPG Media kunnen worden ingezet, kunnen mediaprofessionals hun klanten op een uitzonderlijke manier van dienst zijn.
Hoe zie je de toekomst van Certified? Zijn er plannen voor verdere uitbreiding of ontwikkeling?
We hebben ambitieuze plannen voor Certified. In dit kwartaal ligt de focus op de lancering, in 2024 zullen we het programma verder ontwikkelen. Zo breiden we de certificeringsroutes uit en blijven we continu optimaliseren. Op dit moment kun je je certificeren voor het Trusted Web en Datalab. In een later stadium worden nog meer certificeringsroutes toegevoegd zoals Ad Manager in Q1, en als we hardop mogen dromen komt er in de toekomst ook een leerpad over bijvoorbeeld print en audio aan.
Daarnaast dromen we ervan dat Certified straks een begrip is onder mediabureaus en adverteerders: dat een meerderheid van de mediaprofessionals Certified is en daarmee DPG Media-expert. Niet alleen om hen te voorzien van waardevolle kennis en vaardigheden, maar ook om een standaard te vestigen binnen de branche, waarbij Certified een teken van expertise en bekwaamheid wordt.
Wat zijn de belangrijkste uitdagingen waarmee mediaprofessionals vandaag worden geconfronteerd, en hoe zal Certified hen helpen deze uitdagingen aan te pakken?
De technologische ontwikkelingen en productinnovaties in onze branche volgen elkaar razendsnel op. Dat biedt kansen, maar ook uitdagingen. Hoe maak je optimaal gebruik van alle nieuwe features? Binnen de trainingsmodules van Certified bieden we mediaprofessionals niet alleen inzicht in deze technologische ontwikkelingen en productinnovaties, maar ook praktische kennis en tools om ze goed te gebruiken.
Daarnaast speelt brand safety een steeds grotere rol. Adverteerders zijn zich steeds bewuster van de gevaren van een onveilige omgeving voor hun advertenties. Brand safety is een zeer belangrijke pijler, waar we uitgebreid aandacht aan besteden binnen het leerpad over het Trusted Web.
Tot slot is het medialandschap overweldigend. Er zijn zo veel mogelijkheden bij zo veel publishers, waardoor het soms lastig zal zijn voor mediaprofessionals om door de bomen het bos te blijven zien. Met Certified bieden we hen praktische handvatten om hun weg te vinden binnen het DPG Media-netwerk.
Kun je ons wat meer vertellen over de doelgroep die Certified probeert te bereiken en hoe DPG Media van plan is om hen te betrekken?
Certified is ontwikkeld voor mediabureaus en -professionals die onze nieuwste technologieën omarmen en maximaal resultaat willen behalen uit hun media-inzet. Met name voor de mediaprofessionals met ambitie, die zichzelf willen ontwikkelen en impact willen maken in de markt. Het is belangrijk dat zij alle mogelijkheden van ons portfolio en onze platforms optimaal weten te benutten. In eerste instantie focussen we ons op mediaprofessionals werkzaam bij mediabureaus, later richten we ons ook op in-house adverteerders. Met onze klanten blijven we in gesprek over de wensen en behoeften van mediaprofessionals om zo Certified goed aan te laten sluiten op de ontwikkelingen in de markt.
Wat onderscheidt Certified van andere opleidingsplatformen voor mediaprofessionals?
Met de lancering van Certified streven we ernaar om onze positie als local champion te versterken. Ook met Certified voelen we hopelijk heel dichtbij. We blijven continu de inhoud afstemmen op wat wij horen vanuit de markt. Als er vragen of opmerkingen zijn, staan wij met team Certified altijd voor je klaar. Lokaal, bereikbaar en met stevige inhoud waar je als mediaprofessional direct mee aan de slag kan. Betere kennis en skills dragen bij aan een beter resultaat. En daar zijn wij als mediaprofessionals allemaal bij gebaat.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!