1. Overheid Ecuador - Blind Trip
Ecuadorianen lopen niet warm voor een vakantie binnen de eigen grenzen. Terwijl het Zuid-Amerikaanse land barst van de toeristische hotspots. Om dat laatste te benadrukken, liet het Ministerie van Transport en Toerisme een marketingstunt ontwikkelen. Ze nodigde veertig Ecuadorianen uit voor een gratis trip naar Costa Rica. Of beter gezegd: de mensen dáchten dat ze daar naar toe gingen...
Bureau: Grey Latam
2. Exit Deutschland – Nazi's tegen nazi's
Exit Deutschland is een organisatie die neonazi’s die uit de beweging willen stappen helpt. De organisatie kwam op het idee om een haatmars van nazi’s om te turnen in een benefietevenement. Voor iedere gezette stap konden particulieren en bedrijven een bedrag doneren. Zo zamelden de nazi’s met hun mars dus geld tegen zichzelf in. Of ze konden hun mars staken. Een win-win-situatie voor Exit Deutschland, je moet er maar opkomen. Creatief, effectief en ondanks het wrange onderwerp lichtvoetig uitgevoerd.
3. De ANWB nachtfietser/ KLM Flightfunding
In oktober selecteerde BrandActivation.nl maar liefst twee cases van Nederlandse bodem. De Nachtfietser zag het licht en fietste een maand lang ’s nachts langs bijzondere plekken in Nederland om in aanloop naar de wintertijd het belang van fietsverlichting onder de aandacht te brengen. Met succes.
KLM oogstte veel lof met het sympathieke idee Flightfunding waardoor Juanita via crowdfunding naar Canada kon vliegen en haar kleinzoon voor het eerst kon vasthouden. Een leuke actie, die hopelijk niet eenmalig is.
Bureaus: BrandBase (ANWB), Code D’Azur (KLM)
Er was ook nog deze Zuid-Koreaanse case van The North Face waarin een virtual reality experience in een hilarische prank wordt omgeturnd:
맥머도 남극탐험|노스페이스 The North Face #Sudden Exploration #VR Experience with Oculus
BrandActivation.nl, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!