Dit zijn 24 social media posts uit 2015 die wij niet willen vergeten

Het meest creatieve werk op sociale media van de afgelopen week, door De Beste Social Media.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

2015 was het jaar van The Dress, het jaar van Justin Bieber, het jaar van de bijdehante NS en het jaar waarin webcaremedewerkers definitief niet meer over zich heen lieten lopen. De redactie van De Beste Social Media zetten hun favoriete berichten en reacties uit 2015 voor je op een rij.

Een social media terugblik, met heel veel scherpe reacties!

Januari – 

1. De NS is afgelopen jaar  op ons platform. Ze kwamen regelmatig scherp uit de hoek, maar maakten ook grappige missers. Zoals deze aan het begin van dit jaar.

Een paar dagen later waren ze een stuk scherper en kwamen ze met deze morbide reactie:

2. T-Mobile speelde zichzelf regelmatig in de kijker met opvallende, grappige en klantgerichte webcare. Dit voorbeeld is mijn favoriet, ze geven duidelijk en eerlijk antwoord op een vraag en maken de negatieve lading van dit antwoord goed met een grapje. Niet voor niks was dit gesprek genomineerd voor een .

Februari – 

3.Een foto van een jurk hield het internet in zijn greep. Was ie nou wit met goud? Of toch zwart en blauw? Heineken gaf het antwoord met deze razendsnelle inhaker.

4. Een prachtige reactie van Hi op een tweet van deze lolbroek.

Maart – 

5. Au. In een emotioneel moment kan je snel vergeten dat je op het verkeerde account zit. Typisch geval van leedvermaak. Maar ach, foutjes zijn menselijk.

6. De webcare van Tonzon verbond zich in een reactie met wietteelt. Een gevaarlijke zet die ik zelf niet snel zou maken.

April – 

7. 2015, het jaar waarin webcaremedewerkers regelmatig het achterste van hun tong lieten zien

8. 2015, helaas ook het jaar van gespam via Twitter.  werd geboren.

Mei – 

9. Tijdens moederdag stak deze prachtige foto van Staatsbosbeheer boven de rest van de gephotoshopte inhakers uit: 

10. In de maand mei werden opvallend veel platte grappen gemaakt, zoals deze en deze. Maar om deze moest ik het hardst lachen, geNieten:

Juni – 

11. Bagels & Beans kreeg in het Parool een nogal zure recensie en besloot dit op een creatieve manier te veranderen in iets positiefs, mét bijpassende afbeelding. 

Dit is de zure recensie:

De oplossing:

Met bijpassende afbeelding vol zelfspot:

12. Deze klacht aan T-Mobile was bizar en toch weet T-Mobile het goed op te lossen. 

Juli – 

13. Ook ik genoot in 2015 van de NS.

14. De gewone mens is vaak nog veel grappiger dan de bedrijven zelf. Heerlijke reactie op een Facebookevent voor een dansfeest:

Augustus – 

15. Nog een voorbeeld van een pittige webcaremedewerker.

16. In 2015 vlogen de social video’s ons om de oren. Dit was een van mijn favorieten: 

Volkswagen ontwikkelt een kinderwagen die automatisch remt na een reactie van een fan. Posted by on 

 

September – 

17. Ik heb hardop gelachen om deze reactie!

18. En dit was een mooi voorbeeld van positieve social media. 

Oktober – 

19. Feestorganisatie Villa Kakelbont had een keihard antwoord voor deze magloïde klacht.

20. Inhaakkoning Maurice van Berkel haakte gevat in op Back to the Future dag:

November – 

21. In november was er een grote storing bij KPN. Er waren hier veel inhakers op, deze sprong er echt voor mij uit.

22. Een erg sterke reactie van Zilveren Kruis, ondanks het erg hoge Kakhiel-gehalte. Ik vind het mooi hoe ze hier afstand nemen van de discussie.

December – 

23. En hopsakee, nog zo’n scherpe reactie

24. En tenslotte had ook in 2015 de politie humor:

Over De Beste Social Media.

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op De Beste Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door de gehele redactie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie