In de schaduw van de bomen op dat terrasje aan het Franse dorpsplein en dan een ijskoude Orangina, sinas maar dan veel lekkerder, in dat kenmerkende bolbuikige glazen flesje. Voor kinderen van toen een dierbare herinnering, voor kinderen van nu… plezier! Orangina is dan ook één van die merken die echt bij de zomer passen, bij mooi weer.
De marketing director van Suntory Beverage & Food Europe, Diana Simon-Bruns, (verantwoordelijk voor Europa, Afrika en Carribisch gebied), mogen we misschien dan ook wel een mooi-weer-marketeer noemen. Helemaal als je bedenkt dat ze ook nog merken als Lucozade, Oasis en Schweppes onder haar hoede heeft.
Wat houdt Simon bezig in de zomer? Holt ze de benen onder haar lijf vandaan of is het werk juist allang achter de rug? En wat doet ze om straks weer helemaal opgeladen aan de start te verschijnen?
‘Voor de zomervakantie is het altijd druk met een driejarige planning maar daarna gaan we gewoon op vakantie! Everyone needs a rest…’
‘Voor een Braziliaanse als ik zijn Havaianas slippers hét ultieme zomermerk.'
‘Ik houd van een mix van avontuur en ontspanning. Ik geniet van stedentrips vol sightseeing en culinaire ontdekkingen, maar neem ook de tijd om te relaxen met een goed boek.’
‘Op vakantie verdiep ik me graag in boeken die zowel mijn persoonlijke als professionele leven verrijken. Ik heb net de “The Anxious Generation” van Jonathan Haidt gelezen. Als moeder van tieners vind ik Haidt's inzichten over de impact van sociale media bijzonder relevant. Daarnaast heb ik onlangs “The Culture Code” van Daniel Coyle gelezen, wat bij mijn internationale werkzaamheden en biculturele achtergrond past.’
‘Normaal check ik werk-e-mails tijdens korte vakanties, maar deze zomer liet ik mijn werktelefoon voor het eerst thuis. Echt een aanrader.’
Wat is je favoriete zomerhit?
‘Mas que nada van Sergio Mendes.’
‘De geur van vijgen en sinaasappelen.’
Favoriete terras in de zomer?
‘Strandslag 10 in Den Haag, waar onze hond Bibi mee mag.’
Wat is je favoriete zomergerecht?
‘Gazpacho.'
En zomerdrankje?
‘Caipiroska.’ (Een cocktail met wodka, limoen, witte suiker en geplet ijs, vaak ook gecombineerd met aardbeien.’
‘We zijn dit jaar naar Brazilië gegaan, dat is lastig met de trein. Maar stedentrips maken we steeds vaker met de trein.’
Meer lezen
Alle afleveringen van MOOIWEERMARKETEER teruglezen? Klik hier