Deze 9 communicatie-issues staan goed leiderschap in de weg

Waaraan ergeren medewerkers zich het meest bij hun baas?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Hoe belangrijk is communicatie volgens medewerkers voor het leiderschap in een organisatie?

Erg, aldus online onder 1000 Amerikaanse werknemers. Slechte communicatie is volgens 91 procent van de werknemers de afbreukfactor voor de directie.

In het onderzoek gaven de medewerkers aan welke communicatiefouten ceo’s zoal maken, variërend van mensen uitkafferen, narcisme, besluiteloosheid, niet met laaggeplaatste werknemers willen praten tot aan het niet-onthouden van namen.

De top-9:

1. Geen erkenning voor de prestaties de van werknemers (63%)

2. Onduidelijke opdrachten (57%)

3. Geen tijd hebben om medewerkers te ontmoeten (52%)

4. Niet met ondergeschikten praten (51%)

5. De credits claimen van het idee van iemand anders (47%)

6. Geen constructieve kritiek geven (39%)

7. De namen van werknemers niet kennen (36%)

8. Weigeren om mensen te ontmoeten of telefonisch te spreken (34%)

9. Niet informeren naar het leven buiten het werk van medewerkers (23%)

 

Lees ook het artikel op Communicatieonline  

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie