Joris Kuijpers vertrekt na 16 jaar bij DDB Unlimited om later dit jaar een eigen bureau te beginnen. ‘Het bureau heeft behoefte aan nieuwe en frisse energie’, aldus Kuijpers. Hij was zelf intensief betrokken bij het realiseren van de fusiecombinatie DDB Unlimited en het vinden van zijn opvolgers.
DDB Unlimited is begin dit jaar voortgekomen uit een fusie tussen DDB & Tribal, Etcetera en Databay. Het zet zich in de markt als ‘The performance agency’. Volgens CEO Frank Huiberts wordt geïnvesteerd in data en creatie, ‘de belangrijkste drivers van resultaat.’ ‘Maarten Vrouwes en Friso Ludenhoff omarmen de mogelijkheden van data, voelen de tijdsgeest goed aan en maken outstanding werk.’
Bekroond
Vrouwes en Friso waren creative director bij J. Walter Thompson Amsterdam waar zij 7 jaar onder andere werkten voor ING, Opel, Media Markt, Free a Girl, Nestlé en Heineken’s Sol bier. Hiervoor ontwikkelde ze veelbekroonde campagnes als: The School for Justice, Opel Pay with Views, Taste the Translation, Give Holland a Break en recent nog ‘The Rembrandt Tutorials’ voor ING.
J. Walter Thompson heeft nog geen opvolgers voor Vrouwes en Ludenhoff. ‘We zijn blij voor Maarten en Friso, na zeven jaar is dit een mooie stap. We hebben een goede vloer en bekijken wat we de komende tijd nodig hebben’, laat CEO Ralph Wisbrun weten. Op de achtergrond speelt het internationale besluit van WPP van de integratie tussen Wunderman en J. Walter Thompson.
Vrouwes en Ludenhoff beginnen 1 mei bij DDB Unlimited.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!