Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft tijdens het jaarlijkse Hanendiner de winnaars van de prijzen voor 'de meest waardevolle prestaties in het marketingcommunicatievak' bekendgemaakt. De prijzen werden uitgereikt bij Ad Alliance op het Mediapark in Hilversum waar het GVR te gast was.
De Coq de Grand Honneur ging naar Mary Hoogerbrugge (De Positioneerders, voorzitter Effie jury). De jury zegt over Hoogerbrugge: 'Mary is de grote voorvechtster van ‘bewezen effectiviteit van reclame en marketing’. In alle stappen van haar lange carrière heeft zij ervoor gepleit dat marketing en communicatie niet louter op persoonlijke voorkeur en buikgevoel ontwikkeld worden, maar onderbouwd worden met feiten en wetenschappelijk onderzoek. Gestart als pupil van Giep Franzen, gegroeid bij SWOCC, richtte zij haar eigen bureau De Positioneerders op. Sinds 2016 ziet zij als voorzitter van Effie Nederland erop toe dat het allerbeste werk met deze prijs beloond wordt. Mary heeft het vak een steviger grondvest gegeven.'
De Coqs d’Honneur worden uitgereikt aan vakgenoten die het afgelopen jaar een markante prestatie hebben geleverd. Dit jaar zijn dat volgens GVR:
- Michiel Rijshouwer (Persuade)
'Het marketingsucces van Zeeman is niet meer weg te denken uit ons vak. Keer op keer weet Michiel samen met zijn team nieuwe successen te boeken en het vak te verrassen. Vanuit Den Bosch bedenkt hij ideeën die ‘de gewone man en vrouw’ altijd weten te raken.'
- Soufiane Touzani (online influencer)
'Soufiane is al sinds 2002 influencer. Hij spreekt een brede doelgroep aan en is een voorbeeld van inclusiviteit. Soufiane werkt goed samen met merken als ING, Nike en Coop en verdiept zich altijd in wat een merk wil. Hij bouwt bovendien aan een multimediaal platform van tv-formats, online community’s en offline events.'
- Lee Stuart (Patta)
'Patta heeft zich in de afgelopen jaren gevestigd als Amsterdams wereldmerk en is trendsetter voor de straatcultuur. Van fantastische samenwerkingen op wereldniveau met Nike en New Balance tot maatschappelijke projecten in Amsterdam Zuid-Oost; Patta maakt impact.'
Jonge Haan
Traditiegetrouw werden voor de verkiezing van de Jonge Haan drie vakgenoten genomineerd. Tijdens het Hanendiner moesten zij zichzelf presenteren met een motivatie waarom ze het meest waarde toevoegen aan het communicatievak. Na stemming van de leden van het genootschap won Brahim Zarouali van Renée Kiesouw en Titus van Dijk.
'Brahim is een zeer getalenteerde onderzoeker en op dit moment universitair docent persuasive communication aan de Universiteit van Amsterdam. Hij geeft onderwijs over persuasive communication en nieuwe mediatechnologieën, zoals AI, digitale communicatie en gepersonaliseerde advertenties. In augustus 2018 behaalde hij zijn PhD aan de Universiteit van Antwerpen met een onderzoek naar de manier waarop adolescenten reageren op gepersonaliseerde advertenties op social media platformen.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!