Conny Braams volgt Keith Weed op als cmo Unilever, krijgt digitale transformatie erbij

Nederlandse general manager van Unilever midden-Europa krijgt positie in het team Unilever Leadership Executives.

Conny Braams
Unilever

Takenpakket van Keith Weed, maar dan uitgebreid

Conny Braams, nu EVP Unilever midden-Europe, is per 1 januari aangesteld in de nieuw gecreëerde rol van chief digital & marketing officer. Daarmee volgt ze Keith Weed op, die afgelopen september bekend maakte dat hij per 1 november jl. als toezichthouder bij WPP aan de slag ging. Maar het takenpakket van Braams is wel meer uitgebreid dan dat van Weed. Dat is namelijk aangevuld met de verantwoordelijkheid voor de digitale transformatie van het bedrijf.

Wie Braams opvolgt als EVP midden-Europa is nog niet bekend.

Quote

Unilever-topman Alan Jope zegt in een toelichting op de aanstelling dat hij Braams ziet als een van de meest succesvolle en getalenteerde leiders van Unilever. 'En ze is bovendien een zeer effectieve aanjager van verandering. Haar ervaring zal in haar nieuwe functie van chief digital & marketing officer cruciaal zijn om Unilever te transformeren in een organisatie die klaar is voor de toekomt, die volledig gedigitaliseerd is, en die de troepen aanvoert als het gaat om consumentenmarketing.'

Een uitgebreid interview met Conny Braams dat verscheen in Adformatie #8 van dit jaar, leest u hier: Conny Braams (Unilever): ‘Purpose gaf ons weer schwung'

Hier leest u een interview in Adformatie met haar terug uit september 2016: Conny Braams (Unilever): ‘We moeten iets betekenen in deze wereld’ (met excuses voor het wegvallen van het beeld.

USA en Canada

Verder meldt Unilever dat Fabian Garcia, voorheen president en ceo van Revlon, aangesteld is als president van Unilever Noord-Amerika.

Hij volgt daarmee Amanda Sourry op. Zij stapt na 30 jaar Unilever op om nieuwe kansen te verkennen.

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Mannetje
Een vrouw! Hoera! Nu wordt de wereld zacht en lief en wollig en veelkleurig en roze en regenboog en en en...
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Roderick Mirande
Volledig off-topic, deze reactie van de heer Mannetje. Of dat iets zegt over een persoonlijke frustratie, of moeilijke ervaring die de heer Mannetje heeft (gehad), vertelt het verhaal niet, maar veelzeggend is dat de heer Mannetje niet de moed heeft om zijn reactie onder zijn eigen naam te plaatsen.

Ik vind het persoonlijk heel gaaf dat Nederland de nieuwe CMO van Unilever mag leveren. Sterker nog, de CMDO! Want Conny Braams krijgt naast de taken die Keith Weed had, er ook nog even 'digital transformation' bij.

Roderick - redactie Adformatie
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie