Takenpakket van Keith Weed, maar dan uitgebreid
Conny Braams, nu EVP Unilever midden-Europe, is per 1 januari aangesteld in de nieuw gecreëerde rol van chief digital & marketing officer. Daarmee volgt ze Keith Weed op, die afgelopen september bekend maakte dat hij per 1 november jl. als toezichthouder bij WPP aan de slag ging. Maar het takenpakket van Braams is wel meer uitgebreid dan dat van Weed. Dat is namelijk aangevuld met de verantwoordelijkheid voor de digitale transformatie van het bedrijf.
Wie Braams opvolgt als EVP midden-Europa is nog niet bekend.
Quote
Unilever-topman Alan Jope zegt in een toelichting op de aanstelling dat hij Braams ziet als een van de meest succesvolle en getalenteerde leiders van Unilever. 'En ze is bovendien een zeer effectieve aanjager van verandering. Haar ervaring zal in haar nieuwe functie van chief digital & marketing officer cruciaal zijn om Unilever te transformeren in een organisatie die klaar is voor de toekomt, die volledig gedigitaliseerd is, en die de troepen aanvoert als het gaat om consumentenmarketing.'
Een uitgebreid interview met Conny Braams dat verscheen in Adformatie #8 van dit jaar, leest u hier: Conny Braams (Unilever): ‘Purpose gaf ons weer schwung'
Hier leest u een interview in Adformatie met haar terug uit september 2016: Conny Braams (Unilever): ‘We moeten iets betekenen in deze wereld’ (met excuses voor het wegvallen van het beeld.
USA en Canada
Verder meldt Unilever dat Fabian Garcia, voorheen president en ceo van Revlon, aangesteld is als president van Unilever Noord-Amerika.
Hij volgt daarmee Amanda Sourry op. Zij stapt na 30 jaar Unilever op om nieuwe kansen te verkennen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Ik vind het persoonlijk heel gaaf dat Nederland de nieuwe CMO van Unilever mag leveren. Sterker nog, de CMDO! Want Conny Braams krijgt naast de taken die Keith Weed had, er ook nog even 'digital transformation' bij.
Roderick - redactie Adformatie