Concurrenten kapen Apple-presentatie

‘Brand jacking’ via Twitter-ads. De presentatie van de IPad Air is op Twitter gekaapt door de concurrentie. Samsung, Microsoft, Nokia en LG Mobile plaatsten gepromote tweets bij de zoekwoorden gerelateerd aan iPad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Weer hield Apple de aandacht van de internationale tech-gemeenschap dagenlang vast met de onthulling van iets nieuws. Brokjes nieuws werden al van tevoren vrijgegeven, om iedereen naar het hoogtepunt te lokken, de presentatie van de iPad Air en de nieuwe iPad mini gisteren om 19:00 uur Nederlandse tijd.

Promoted tweets
Maar de concurrenten keken dit keer allerminst lijdzaam toe hoe Apple andermaal alle aandacht naar zich toetrok. Ze brand jackten de presentatie op Twitter. Zodra iemand de zoekterm iPad invulde of een aanverwante term kwam er een promoted tweet te staan van Samsung, Microsoft, Nokia of LG Mobile.

Nieuw
Ook in de VS is dit brand jacking via Twitter rond nieuwsgebeurtenissen nog vrij nieuw, meldt het Amerikaanse Adweek. Over het effect ervan is nog relatief weinig bekend. Tijdens de Amerikaanse presidentsverkiezingen een jaar geleden werd ermee geëxperimenteerd, met name tijdens de nationale conventies van de partijen en de debatten.

Ook buiten het Yerba BuenaCenter in San Francisco grepen andere merken de presentatie van Apple overigens aan voor wat guerillamarketing. Op de foto geheel onder Richard Otto van mobilemarketing.nl met twee Google Android-poppen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie