De CMO van TikTok - Nick Tran - is abrupt vertrokken bij de razend populaire socialmedia-app. Dat bevestigt TikTok aan Adage. De reden voor zijn vertrek is onduidelijk. Volgens het doorgaans goedgeïnformeerde The Information hebben de bazen van TikTok Tran eruit gewerkt. Waarom dat gebeurd zou zijn, weet de nieuwswebsite niet.
Succesvol
Het vertrek van Tran komt als een verrassing. Hij werkte pas sinds april 2020 voor de Chinese socialmedia-app en was als head of global marketing verantwoordelijk voor de marketingstrategie van de app. Met succes, want de naamsbekendheid en merkvoorkeur van TikTok is in de afgelopen twee jaar door het dak gegaan. Ook het aantal geregistreerde en actieve gebruikers is hard gestegen, waardoor TikTok meer geld verdient aan advertenties.
Lees ook: TikTok heeft meer dan 1 miljard maandelijkse gebruikers
Tran zette als CMO onder meer samenwerkingen op met de bekendste TikTok-gebruikers, bijvoorbeeld om NFT's (Non-Fungible Tokens) te promoten. Daarnaast beheerde hij het enorme marketingbudget voor TikTok's online- en tv-advertenties.
LinkedIn bijwerken
Onduidelijk is in hoeverre Tran wist dat hij zou stoppen bij TikTok. The Information schrijft op basis van twee anonieme bronnen dat de CMO gedwongen afscheid moet nemen. Op LinkedIn noemt Tran zich op moment van schrijven nog steeds CMO van TikTok.
Voordat Tran bij TikTok aan de slag ging, bekleedde hij hoge marketingfuncties bij onder meer videostreamingsdienst Hulu en elektronicabedrijf Samsung.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!