NPO heeft Charelle Akihary gekozen als nieuwe directeur publiek & marketing. Ze begint per 1 mei. Akihary is nu nog verantwoordelijk voor marketingstrategie bij bouwbedrijf en vastgoedbeheerder Heijmans. Ook is zij voorzitter van Platform Innovatie in Marketing.
Eerder hield Akihary zich bezig met mondiale merkstrategie, innovatie en complexe transformaties bij onder andere Danone/Nutricia en Whirlpool.
'Impact maken'
Akihary begon haar loopbaan na haar studie Media & Culture aan de UvA bij BNNVara. Ze keert nu terug naar de publieke omroep, waar ze de leiding over marketing bij de NPO overneemt van Jurre Bosman.
Bosman vervulde deze functie tijdelijk sinds afgelopen najaar na het vertrek van Nico Rijkhoff. Hij zal zich vanaf 1 mei weer geheel richten op zijn rol als directeur Audio.
Akihary is opgetogen over haar nieuwe functie bij de publieke omroep. De NPO is volgens haar een plek om maatschappelijke ‘impact te maken’ met marketing. Ze zegt daarbij veel waarde te hechten aan co-creatie en innoveren.’
Ook nieuwe directeur strategie
NPO-voorzitter Frederieke Leeflang verwacht dat Akihary met haar marketingervaring op onder meer het gebied van transformatie, innovatie en technologie ‘veel waarde toe zal voegen’.
Naast Charelle Akihary voegt de NPO nog een nieuwe directeur toe. Esra Eeman wordt de nieuwe directeur strategie, een nieuwe functie.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!