Brego Keller (49) is aangesteld als de nieuwe directeur van P3, de groep die bestaat uit de bureaus Pink Marketing, Pünktlich en Pexi. Het is de bedoeling dat Keller onder meer 'de ontwikkeling van het noorden als broedplaats voor talent' een boost gaat geven. P3, gevestigd in Groningen, werkt met zo'n zeventig mensen voor merken als Naïf, QMusic en Mediamarkt.
Het betreft een nieuw vormgegeven functie bij P3. De oprichters Boudewijn de Jong en Willem Waardenburg stonden de afgelopen jaren aan het roer, zij geven nu het stokje door aan Keller. De nieuwe P3-baas was tot eind vorig jaar de directeur van Publicis Groupe Nederland, de leiding is tegenwoordig in handen van Marc Verschoor. In een verder verleden was Keller ceo van onder meer UM Nederland.
De afgelopen tijd heeft Keller naar eigen zeggen de tijd genomen voor zijn gezin, zichzelf en om 'de volgende stap' te bepalen. 'Ik heb veel koffie gedronken met mensen in en buiten mijn netwerk. Wilde ik naar bureauzijde, klantzijde, de marcombranche uit? Ik heb het breed ingestoken. Een mooi moment om eens tegen het licht te houden waar ik blij van word. Toen P3 voorbijkwam, kwam ik erachter dat dit precies in mijn straatje past.'
Geen blabla
Keller roemt zijn nieuwe werkgever vanwege 'het goede werk', maar ook 'de nuchtere Groningse mentaliteit zonder blabla'. 'Het is een mooie club die op het snijvlak van media, creatie en data beweegt. Ik heb zin om weer te gaan ondernemen, het wordt een feestje.'
Willem Waardenburg vult aan dat de komst van Keller hem en zijn medeoprichter Boudewijn de Jong in staat stelt zich te richten op 'key clients'. 'We kunnen nu onze klanten beter bedienen en daarnaast het team blijven ontwikkelen.'