Heineken stelt Bram Westenbrink per 1 juni aan als senior director global Heineken Brand. In die positie rapporteert hij aan de chief commercial officer, Jan-Derck van Karnebeek. Zijn opdracht is om ‘verder te bouwen op de basis die zijn voorganger Gianluca Di Tondo heeft neergelegd, en om zich te richten op de groei en winstgevendheid van het merk Heineken wereldwijd’.
Dit zijn Westenbrinks wapenfeiten als directeur marketing Nederland, zoals we ze opschreven bij zijn vertrek naar Brazilië in 2017.
Brazilië
Nadat Westenbrink de marketingkar trok in Nederland als directeur marketing, vertrok hij in maart 2017 naar Brazilië om daar de functie van vice president, marketing bij Heineken Brazilië te vervullen. Volgens de brouwer heeft hij daar een volledig nieuw marketingteam neergezet en een merkenportefeuille met 16 brands neergezet. ‘Westenbrink maakte van Brazilië het snelst groeiende Heineken-land.’ Bovendien, zegt Heineken, zette hij een digitale media-hub in-huis neer, wat een sterke verbetering opleverde van zowel effectiviteit als efficiency.
Westenbrink draagt de Heineken-vlag al sinds 2003, toen hij er als trainee begon.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!