Giovanni Colauto, ceo van de Bijenkorf, maakte dat afgelopen weekend bekend. Met ‘premium experience’ bedoelt hij 'merken, service en winkelbeleving van internationaal topniveau'. 'We kiezen hiervoor na succesvolle ervaringen met premium experience in de Bijenkorf Amsterdam en op deBijenkorf.nl.'
De Bijenkorf gaat daarom de filialen in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Amstelveen en Maastricht op flagship store niveau brengen. Het uiterlijk van de filialen wordt verbeterd en het merkenportfolio uitgebreid met 'nieuwe en onderscheidende merken'. De fysieke en virtuele winkelvloer worden verder geïntegreerd, met optimaal gebruik van de mogelijkheden van applicaties voor smartphones, tablets en sociale media. Ook belooft Colauto 'klantenservice en winkelbeleving van internationaal topniveau'.
Per1 januari 2014 sluit de Bijenkorf de filialen in Arnhem en Enschede en worden de huurovereenkomsten voor de modefilialen in Groningen, Breda en Den Bosch niet verlengd. Van die drie locaties loopt het contract in het voorjaar van 2016 af. 'Deze filialen voldoen niet aan een belangrijke combinatie van factoren, zoals de winkel zelf, de locatie en het verzorgingsgebied. Een voorwaarde voor de nieuwe strategie.'
In totaal verdwijnen er op termijn 262 arbeidsplaatsen. 'Voor de Bijenkorf is dit uiteraard een zeer moeilijk besluit', aldus de ceo. 'Wij zijn immers als warenhuisketen al lange tijd nauw verbonden met onze medewerkers, klanten en onze plek in deze steden.' Modeketen Primark wil zich vestigen in de Bijenkorf-vestigingen in Arnhem en Enschede. Met de eigenaren van de panden is daar al overeenstemming over bereikt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!