Axe: van geil, via peace, naar love

Lange tijd wist je wat je aan Axe had: een horde mooie meiden en één deosprayende puber. Het deomerk zoekt naar een nieuwe identiteit.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

BBH London, het bureau van Axe, maakte voor het Unilevermerk een kleine geschiedenis van de hele wereld in anderhalve minuut. Van prehistorie tot nu volgen we een jongen en een meisje die elkaar elke keer nét niet kunnen krijgen als gevolg van een belangrijke historische wending. IJstijd? Scheur in het ijs. Romeinse tijd? De Vesuvius barst uit. Het Wilde Westen? Een vechtpartij in de saloon. En ga zo maar door.

Net als in een échte film, krijgt het stel elkaar aan het eind. Maar niet voordat de jongen zich in roadmovie-achtige setting (in de winkel van een benzinepompstation) uitgebreid heeft staan Axen. Video (voor de credits, zie helemaal onderaan):

;t rely on fate. Discover the all new AXE. Upgraded.

Dat sprayen en dan een vrouw krijgen, dat herkent de doelgroep wel. Maar de toon in deze Axe-commercial is minder brutaal, minder puberaal. Met de zowat hoogromantische - *smacht* - beelden lijkt Axe de doelgroep te willen verbreden. Om het verschil te proeven, zie een willekeurige eerder Axe-commercial (&;Spray more, get more&;):

Opmerkelijk is dat Axe zeer recent (januari 2014!) nog kwam met het concept &;Make love, not war&;. Een , want van geil naar vrede is een vrij grote stap. Met de nieuwe commercial &;Don&;t rely on fate&;, lijkt het merk een ontbrekend puzzelstukje in de ontwikkeling te leggen. Hoe dan ook, Axe zoekt. En zoals terecht opmerkt: dat levert minder decolleté op.

 

Credits
Client: Axe
Tomas Marcenaro, Axe Global Vice President
Fernando Desouches, Axe Global Brand Director
Jeronimo Cadenas, Axe Senior Global Brand Development Manager
Michal Berski, Axe Global Brand Manager

Agency: BBH, London
BBH Deputy Executive Creative Director: David Kolbusz
Creative Director: Gary McCreadie and Wesley Hawes
Creative Team: Matt Fitch and Mark Lewis,
Interactive Art Director: Vinny Olimpio
Strategic Business Lead: Ngaio Pardon
Team Director: Heather Cuss
Team Manager:  Amy Forster
Strategy Director: Agathe Guerrier and Tim Jones
Strategist: Shadi Sarreshtehdarzadeh

Film Credits:
BBH Producer: Chris Watling
BBH Assistant Producer: Vaia Ikonomou
Production Company: Biscuit Filmworks
Director: Tim Godsall
Executive Producer: Orlando Woods
Producer: Rick Jarjoura
DoP: Tim Hudson
Post Production: Electric Theatre Collective
Editor/Editing House: Rick Russell / Final Cut
Sound Design and mix - Raja Sehgal @ Grand Central Recording Studios
Additional Track Laying / Sound Design - Miles Kempton  @ Grand Central Recording Studios
Music Supervision: The Most Radicalist Black Sheep Music / Leland Music
Music Production: Leland Music

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie