Premium

Anton van Lieshout wordt 'head of music' bij Mediahuis en ander loopbaannieuws

Overlopers, opklimmers, afzwaaiers en binnenkomers. Het carrièrenieuws van bureaus, media, marketing, communicatie en tech.

Anton van Lieshout
Foto: Naomi van Verseveld

Het was de afgelopen tijd de periode van de ‘interne verhuizingen’ op Adformatie. Carolien Hulstman-de Wit was drie jaar country-marketingmanager bij Ikea, en wordt communications-manager bij de de wereldwijde investeringstak van Ingka Group, de grootste franchisenemer en exploitant van Ikea.

CMO Arno de Jong wordt chief customer officer van de Nederlandse Loterij en lid van de raad van bestuur. Bij Glasnost vertrekt Henk Boersen als managing director van Glasnost en wordt head of Ace Accelerate. Stijn Zwinkels schuift door en neemt de leiding van Glasnost over.

Uiteraard waren er ook overstappen naar buiten, die van mede-eigenaar van Het PR Bureau Camiel Overgaauw bijvoorbeeld die overstapte naar ROC Amsterdam. En creatief-directeur Auke van Rossum verruilde Kumpany voor Trojan Monkeys, het AI-bureau dat afgelopen voorjaar is opgericht door Pablo van den Berg.

Welke andere wissels waren er?

Anton van Lieshout wordt Head of Music bij Mediahuis

Mediahuis Radio heeft Anton van Lieshout per direct benoemd tot Head of Music van de hele radiotak. Hij wordt hiermee verantwoordelijk voor muzikale inhoud van Radio Veronica, 100% NL, Slam!, Sublime en Sunlite. 

Als Head of Music zal Van Lieshout samen met zijn team music-directors de muzikale koers van de zenders verder uitstippelen, zowel voor de korte als de lange termijn. Ook onderhoudt hij het contact met artiesten, platenmaatschappijen en andere stakeholders. In zijn nieuwe rol rapporteert hij aan Station Directors Robbert-Jan van de Velde (Radio Veronica en Sublime) en Martijn Zuurveen (100% NL, SLAM! en Sunlite).

Milan de Wijs
Milan de Wijs
Lisa van Huijkelom
Lisa van Huijkelom

Milan de Wijs en Lisa van Huijkelom naar PR-bureau Hibou

PR-bureau Hibou heeft Milan de Wijs en Lisa van Huijkelom aan zijn gelederen toegevoegd.

Milan de Wijs treedt toe als senior pr-consultant. De 34-jarige Amsterdammer werkte eerder onder andere voor Edelman en LDJ.Iets eerder al is Lisa van Huijkelom (26) bij Hibou gestart. Zij heeft redactionele ervaring opgedaan bij Op1 en Hart van Nederland.

Marieke de Bruin naar Ipsos I&O

Marieke de Bruin is overgestapt van GFK naar Ipsos I&O waar zij het team gaat aansturen dat zich bezighoudt met merk- en communicatieonderzoek, nationaal en internationaal.

Marieke de Bruin heeft eerder consultancy-, marketing- en managementfuncties vervuld bij Nielsen en L’Oréal en ontwikkelde en implementeerde de afgelopen jaren bij GfK merkstrategieën voor zowel internationale als Nederlandse klanten.

Volgens Daan Versteeg, countrymanager bij Ipsos I&O draagt de komst van De Bruin bij aan de ambitie van Ipsos I&O om ‘nadrukkelijker onze lokale positie in merk- en communicatieonderzoek’ uit te breiden

Jasper Spaargaren
Jasper Spaargaren
Jesse Mons (l) en Niels van Esch
Jesse Mons (l) en Niels van Esch

Jasper Spaargaren nieuwe CMO bij The Flower Farm

Jasper Spaargaren is gestart als CMO van ‘missiemerk’ The Flower Farm. Spaargaren is afkomstig van onder andere Unilever en Vrumona.

De aanstelling van de commercieel ervaren marketing-director is een belangrijke stap om de groeiambities van The Flower Farm te verwezenlijken, zegt Arjen van Strien, ceo van de organisatie die zich inzet om de ontbossing van tropisch regenwoud door aanleg van palmolieplantages te stoppen. ‘‘Toen oprichter en reclameman Marcel van Wing besloot een stap terug te doen, zijn we op zoek gegaan naar een goede CMO om onze missie en het merk verder te laden voor de toekomst.

Spaargaren treedt toe tot het huidige directieteam en zal in zijn nieuwe rol verantwoordelijk zijn voor de verdere uitbouw van het merk en de lancering in nieuwe categorieën en landen.

Robot Kittens haalt Niels van Esch binnen

Robot Kittens breidt uit en heeft Niels van Esch aangesteld als director business & partnerships. Van Esch was tot 2021 managing partner bij Superhero Cheesecake, en werkte bij Big Orange en Red Urban. In zijn nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de verdere professionalisering van new business en partnerships bij Robot Kittens.

Jesse Mons, managing director van Robot Kittens: 'We hebben al aan talloze projecten samengewerkt, waaruit bleek dat Niels dezelfde visie op de business deelt. Dit vormt een sterk fundament voor onze samenwerking.' 

Niels van Esch noemt Robot Kittens is een zeer getalenteerde studio tussen servet en tafellaken. 'Ik vind dit de leukste periode, omdat er enorme sprongen gemaakt kunnen worden.'

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie