Unilever benoemt Annemarieke de Haan als general manager van Unilever Benelux. De benoeming is effectief per 1 maart aanstaande. Daarmee volgt zij Conny Braams op die op 1 januari 2020 is gestart in haar nieuwe rol als Unilevers Chief Digital & Marketing Officer.
Annemarieke de Haan (43) startte haar loopbaan bij Unilever in 1999 en heeft in die periode verschillende marketing-, verkoop- en general management rollen in binnen- en buitenland vervuld. Voorafgaand aan haar huidige rol als Managing Director Unilever Maleisië & Singapore, was ze onder andere Vice President Personal Care in Indonesië (2015 – 2017) en Vice President Home Care, Personal Care en Refreshment in de Benelux (2012 – 2014).
De Haan is bestuurslid van de Malaysian Dutch Business Council, werd in 2019 verkozen tot Best Sustainability Leader in Maleisië en was in 2013 in Nederland winnaar van de Young Captain Award.
Young Captain
In 2013 werd De Haan uitgeroepen tot Young Captain of the Year. De Young Captain Award wordt jaarlijks toegekend aan de 'Captains of Industry van morgen', ofwel een businessleider die in een vroege fase van zijn of haar carrière al een grote invloed op de eigen onderneming heeft, en een duidelijke visie heeft op economisch en maatschappelijk vlak.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!