Ze startte als 15-jarige ‘burgerflipper’ in de lokale McDonald’s in Deventer, klom op tot director marketing en communicatie van McDonald’s Nederland, werd senior director en krijgt nu de leiding over de fastfoodketen in Nederland.
Annemarie Swijtink (39) wordt per 1 juni de nieuwe managingdirector van McDonald’s Nederland. Ze volgt Michèle Boudria op, die na een klein jaar na haar aantreden als managingdirector alweer vertrekt. Boudria keert terug naar haar vaderland, waar haar de rol van president en ceo van McDonald’s Canada wacht.
Swijtink is ondanks haar jonge leeftijd ervaren binnen McDonald’s Nederland. De afgelopen tijd werd ze voorbereid op haar nieuwe rol toen ze samen met Boudria werkte aan de strategie voor de komende jaren.
‘Ik kijk ernaar uit om samen met het team de weg die we zijn ingeslagen onder Michèle voort te zetten’, zegt Swijtink. ‘Het is allemaal wat sneller gegaan dan iedereen had kunnen voorzien, maar ook dat is McDonald’s. Het kan soms heel snel gaan, en ik ben er klaar voor.‘
Onder de verantwoordelijkheid van Swijtink is het vertrouwen in het merk de afgelopen jaren niet alleen aanzienlijk gegroeid maar is het ook steeds geliefder geworden bij de consument. ‘Het vertrouwen in ons merk is hoger dan ooit. We staan sterk in een veranderende maatschappij en we zullen dan ook altijd stappen blijven zetten die men van ons mag verwachten als toonaangevend merk”.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!