TED lanceerde drie jaar geleden de wedstrijd Ads worth Spreading waarin een jury op zoek gaat naar reclame die ideeen op een buitengewone manier communiceert.
Dit zijn de winnaars over 2013:
P&G - Thank you mom. Pick them back up. Bureau: Wieden+Kennedy Portland
IBM - A boy and his atom. Bureau: Ogilvy New York
's Werelds kleinste stop-motion-film
A Boy And His Atom - The World's Smallest Movie
Guiness - Basketball. Bureau: BBDO NY
Adobe - Click baby click. Bureau:Goodby, Silverstein & Partners
Google Earth - Saroo Brierly: Homeward Bound. Creatie: Storybox Films
Dove - Camera shy. Bureau: Ogilvy UK
New Zealand Transport Agency - Mistakes. Bureau: Clemenger BBDO.
Virgin Americe - Safety Dance. Creatie: Virgin Produced
Honda - Hands. Bureau: Wieden+Kennedy Londen.
Norwegian Students en Academics International Assistant Fund - Let's save Africa
Het nominatieteam van Ads Worth Spreading bestaat uit zes teams van twee, een Ted-spreker en een 'rising star'. De jury van 25 vertegenwoordigers uit de reclamebranche bepaalt uiteindelijk de winnaars. De systematiek en achtergrond is in het te downloaden Ads Worth Spreading-rapport te lezen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!