Voor Molblog betekent de lancering dat de site samen gaat met ‘moedersite’ MarketingOnline.nl. Voortaan staan blogs en nieuws bij elkaar op 1 site: Marketingonline.nl.
Susanne van Nierop, chef online: ‘We hebben veel gesproken met mensen uit het vak en daaruit is gebleken dat onze lezers alles willen: soms diepgang, praktische tips en learnings uit het buitenland, dan weer nieuws, verstrooiing en roddels dichtbij huis. Het ene moment wil hij snel geïnformeerd worden, op het andere moment wil hij inzoomen op een bepaald onderwerp. Het nieuwe platform moet in die behoeften voorzien.’
Wat is er precies nieuw:
- Volledig responsive - Het nieuwe platform is ontworpen vanuit de mobile first gedachte en is volledig responsive, dus via mobiel, tablet en desktop optimaal toegankelijk. Bureau TTY, ontwerper Ruben van Nimwegen en interaction designer Reinier Ladan hebben dit gerealiseerd.
- Drie homepages, één platform - Adformatie.nl, MarketingOnline.nl en CommunicatieOnline.nl geven toegang tot alle content die Adfo Groep biedt.
- De look & feel - Het design is compleet vernieuwd, newsier en we maken gebruik van meer beeld.
- Channels - Op de nieuwe sites geven de homepages het overzicht. We gaan werken met channels om de diepte in te gaan. Alle artikelen worden overzichtelijk samengebracht en gebundeld in die channels. In het channel MobileMarketing.nl is bijvoorbeeld alles over mobile te vinden; het nieuws, de analyses, videoverslagen, onderzoeken en vacatures. Iedere site heeft specifieke channels.
- 250 bloggers - Nieuws en blogs staan op de nieuwe sites door elkaar heen. We hebben de beste experts - 250 over de drie sites - gevraagd of ze hun kennis, inspiratie en meningen via ons platform willen delen. De redactie blijft uiteraard bovenop het nieuws zitten.
- Inlog - Bezoekers krijgen binnen het nieuwe platform een eigen profielpagina. Binnenkort kan middels een knop worden ingelogd via LinkedIn. Op de persoonlijke pagina kunnen abonnementen en geplaatste reacties worden bijgehouden. In de toekomst wordt dit verrijkt met persoonlijke voorkeuren en bezochte events. Abonnees van Adformatie, Communicatie en Tijdschrijft voor Marketing krijgen dan toegang tot meer content dan niet-abonnees.
Het nieuwe publicatieplatform is het fundament van waaruit we verder gaan bouwen. De bezoeker kan zoals hij gewend is vacatures, events en campagnes op de sites vinden. De komende weken worden al deze onderdelen vernieuwd, net als de webshop. In de eerste maanden van 2014 wordt een stevig kennisplatform aan de sites toegevoegd waarbinnen de bestaande databanken met gegevens over bureaus en cases worden gebundeld in een nieuwe, geïntegreerde intelligence-omgeving voor de gehele Adfo Groep. En zo blijven we doorbouwen en verbeteren.
De veranderingen zijn onderdeel van de transformatie van de gehele Adfo Groep, die in mei vorig jaar werd overgenomen door Sijthoff Media Groep, tot wat hét crossmediale platform moet worden voor en over marketing, communicatie, media, advertising en creatie. Online, in print en middels evenementen en boekuitgaven. Willem Sijthoff, directeur Adfo Groep ‘Onze vaktitels, evenementen en boekenuitgaven vormen samen het hart van het marketing- en communicatievak. Dit komt samen op dit nieuwe online platform.’
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!