590 innovatieve start-ups hebben zich in 2011 ingeschreven voor de Accenture Innovation Awards in de Media, Communications & High Tech-industrie. Vanaf mei heb je hier op Molblog elke week kennisgemaakt met een opvallend concept. Na drie spannende jurymeetings zijn de vijf kanshebbers bekend: 22tracks, eFaqt, Repudo, Pagefreezer en Peecho. Op 10 november weten we wie de winnaar is in de strijd om de Blauwe Tulp en dus wie zich de meest innovatieve start-up van 2011 mag noemen.
Nog een week om te stemmen
Dan heeft ook het publiek zich uitgesproken en kan de Publieksprijs worden uitgereikt. Je kunt nog een week de uitslag beïnvloeden door op de pagina met top 25-concepten je favoriet aan te geven.
Vijf industrieën, tien prijsuitreikingen
Spannende hoogtepunten, maar het Innovation Event biedt meer. In 2011 zijn de Accenture Innovation Awards groter dan ooit. Vijf industrieën doen mee, naast Media, Communications & High Tech zijn dat Financial Services, Consumer Products & Agri, Health & Public Service en Energy. Meer dan duizend innovatieve concepten schreven zich in, en daarmee organiseert Accenture een van de grootste innovatie-events van Nederland.
Mystery guest-spreker
De aftrap van het Innovation Event is voor alle industrieën op het hoofdpodium. Daarna vertrekt elke industrie naar een eigen zaal, waar gastsprekers optreden en de winnaars bekend worden gemaakt. In de Media, Communication & High Tech-zaal zal ik de prijsuitreiking openen, waarna Accenture partner Tom Loozen terugkijkt op de AIA van 2011. Welke trends zien we als we terugkijken op de inschrijvingen? Oscar Kneppers, oprichter van Emerce, Bright en Rockstart – en trouw jurylid van de Innovation Awards – houdt een toespraak en binnenkort maken we een ‘mystery guest-spreker’ bekend.
Nog één keer pitchen
De vele inschrijvingen zijn onderverdeeld in vijf categorieën, met elk een juryvoorzitter. Boris Veldhuijzen van Zanten (categorie Entertainment), Joris Heukelom (categorie Communication), Lara Ankersmit (categorie Information), Willem Sijthoff (categorie e-Commerce) en Heleen Dura van Oord (categorie New Technology) geven de overall top 5 – 22tracks, eFaqt, Repudo, Pagefreezer, Peecho – nog één keer de kans om te pitchen voor het publiek.
Prijsuitreiking
Na de pitches breekt het moment van de waarheid aan. De Blauwe Tulp, goed voor 50.000 euro aan mediawaarde in Emerce, wordt door een vertegenwoordiger van het magazine uitgereikt. De Publieksprijs, 50.000 euro aan mediawaarde in Metro, wordt door een vertegenwoordiger van de krant uitgereikt.
Innovation Market
Daarna is er vanzelfsprekend een borrel waarin alle industrieën weer bij elkaar komen en tout innoverend Nederland aanwezig is. Tijdens de lunch en borrel kun je op de Innovation Market terecht. Misschien wel het leukste onderdeel van het hele event: je kunt diverse innovaties uit alle industrieën zelf proberen en aan den lijve ondervinden. Op deze markt kan je bijvoorbeeld een game aansturen met je hersenen (MindOut) of de eerste joystick met "hydraulic force feedback" uitproberen (Hawk).
Wil je dit evenement niet missen? Win een toegangsbewijs door te reageren op dit artikel. Waarom ben jij onmisbaar op dit evenement en moeten wij jou er echt bij hebben? Wij geven vijf kaarten weg aan de leukste en beste redenen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!