Online marketeer
Misschien niet zo verrassend op nummer 1, maar dé online marketeer bestaat niet. Goed om je te realiseren dat online marketing ontzettend breed is en dat je dus alsnog moet bepalen: wat moet mijn online marketeer kunnen? T-shaped is natuurlijk ideaal, maar waar die specifieke focus ligt, dat is afhankelijk van jouw doelen. Wil je je SEO verbeteren, meer traffic naar je website, meer richten op contentmarketing, CRO of op jouw social mediastrategie? Bepaal eerst wat jouw hoofddoel is en pas dan kun je op zoek naar de online marketeer die bij jouw organisatie past. Alle extra ‘poten’ die een kandidaat heeft, zijn dan mooi meegenomen.
Contentmarketeer
Iemand die goed kan schrijven: voor verschillende doelgroepen, maar ook voor verschillende kanalen. Juist omdat je in deze functie veel schrijft, is het handig dat je kennis hebt van SEO en ook visueel de juiste vertaalslag kan maken (ook videoredactie kan hier onderdeel van zijn). Verder is het niet onbelangrijk dat je begrijpt welke content werkt voor welke social mediakanalen, want die content wordt natuurlijk ook door deze persoon verspreid volgens de contentkalender.
Customer experience specialist
Dé persoon die de klantreis continu analyseert, optimaliseert en op basis hiervan invulling eraan geeft. De customer experience specialist heb je nodig als jij je online dienstverlening wil blijven verbeteren en klantinzichten wil blijven vertalen naar jouw (omnichannel)strategie. Juist doordat deze persoon zo goed weet waar jouw klanten tegenaan lopen, kan hij of zij ervoor zorgen dat de klantreis wordt verbeterd.
Daarnaast is er natuurlijk nog tal van digital functies waar ook veel vraag naar is: misschien juist wel die functie waar jij naar op zoek bent. Het moge duidelijk zijn dat de zoektocht naar de digital professional begint bij het bepalen van jouw focus, want het schaap met de vijf poten: die zouden we allemaal wel willen hebben.
Over SchaalX
SchaalX staat voor groeien door expertise en is specialist in search, werving & selectie en interim-bemiddeling van marketing, communicatie en digital professionals, voor zowel vaste banen als interim opdrachten. Van medior tot executive niveau, vanaf drie jaar relevante werkervaring.
*De inhoud van dit artikel is gebaseerd op de aanvragen die organisaties doen bij SchaalX.
Misschien niet zo verrassend op nummer 1, maar dé online marketeer bestaat niet. Goed om je te realiseren dat online marketing ontzettend breed is en dat je dus alsnog moet bepalen: wat moet mijn online marketeer kunnen? T-shaped is natuurlijk ideaal, maar waar die specifieke focus ligt, dat is afhankelijk van jouw doelen. Wil je je SEO verbeteren, meer traffic naar je website, meer richten op contentmarketing, CRO of op jouw social mediastrategie? Bepaal eerst wat jouw hoofddoel is en pas dan kun je op zoek naar de online marketeer die bij jouw organisatie past. Alle extra ‘poten’ die een kandidaat heeft, zijn dan mooi meegenomen.
Contentmarketeer
Iemand die goed kan schrijven: voor verschillende doelgroepen, maar ook voor verschillende kanalen. Juist omdat je in deze functie veel schrijft, is het handig dat je kennis hebt van SEO en ook visueel de juiste vertaalslag kan maken (ook videoredactie kan hier onderdeel van zijn). Verder is het niet onbelangrijk dat je begrijpt welke content werkt voor welke social mediakanalen, want die content wordt natuurlijk ook door deze persoon verspreid volgens de contentkalender.
Customer experience specialist
Dé persoon die de klantreis continu analyseert, optimaliseert en op basis hiervan invulling eraan geeft. De customer experience specialist heb je nodig als jij je online dienstverlening wil blijven verbeteren en klantinzichten wil blijven vertalen naar jouw (omnichannel)strategie. Juist doordat deze persoon zo goed weet waar jouw klanten tegenaan lopen, kan hij of zij ervoor zorgen dat de klantreis wordt verbeterd.
Daarnaast is er natuurlijk nog tal van digital functies waar ook veel vraag naar is: misschien juist wel die functie waar jij naar op zoek bent. Het moge duidelijk zijn dat de zoektocht naar de digital professional begint bij het bepalen van jouw focus, want het schaap met de vijf poten: die zouden we allemaal wel willen hebben.
Over SchaalX
SchaalX staat voor groeien door expertise en is specialist in search, werving & selectie en interim-bemiddeling van marketing, communicatie en digital professionals, voor zowel vaste banen als interim opdrachten. Van medior tot executive niveau, vanaf drie jaar relevante werkervaring.
*De inhoud van dit artikel is gebaseerd op de aanvragen die organisaties doen bij SchaalX.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!