1. Dave McClure, Founding Partner, 500 Startups
“Get early products of the ground, get your early customers”. Ga zo snel mogelijk aan de slag met een prototype en toets of het aanslaat bij potentiële klanten. Als we kijken naar type innovaties dan zijn we uiteraard op zoek naar disruptive innovation, maar dit is niet altijd het uitgangspunt. Startups kunnen ook klein beginnen en zonder venture capital, dit geeft een startup meer vrijheid om te proberen, te experimenteren en het product te vinden die aanslaat bij klanten.
Meer van Dave: 5 ideas from 500 Startups’ Dave McClure
2. Jeff Clavier, Managing Partner, SoftTech VC
Er zijn heel veel startups tegenwoordig, echter er zijn ook steeds meer kansen. Zeker ook met een steeds toegankelijkere ‘global market’. Ik zie twee opties waarin een startup zich kan onderscheiden voor een venture capitalist. Presteer beter dan je concurrent, ontwikkelen een betere techniek of heb een goede visie over waar de kansen in de toekomst liggen. Kun jij 3 – 5 jaar vooruitdenken en een investeerders hiervan overtuigen, dan volgen investeerder graag. We zijn op zoek naar leiders. Het teams en de oprichter zijn erg belangrijk voor een investeerder.
3. Tim Draper, Managing Director, Draper Fisher Jurvetson
Een startup gaat door verschillende (groei)fases heen. Per fase is het belangrijk om de juiste investeerder aan te trekken. Neem hier de tijd voor en “search for the best fit”. “And maybe the most important one, don’t run out of money”.
Meer van Tim Draper: 3 business tips from Tim Draper
Vorige maand was MobileMarketing.nl in Silicon Valley. Zie hier het gehele video overzicht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!