Ziggo komt met campagne Europees voetbal, met kijkavonden voor senioren in voetbalkantines

Sportzender grijpt naar de liefde voor het voetbal met oude Hazes-hit en gezamenlijk kijken.

Samen voetbal kijken als middel tegen eenzaamheid en omdat het simpelweg leuk is

Ziggo Sport, dat de exclusieve uitzendrechten voor het Europees voetbal heeft, komt met een grote campagne onder de noemer 'Beleef samen de liefde voor voetbal’.

De campagne wordt gevoerd via tv, radio, print, digital en buitenreclame en bestaat uit twee delen.

Alleereerst is er een algemeen campagne ‘Voel de liefde voor voetbal’. Deze is gebouwd rond de klassieker ‘Wat is dan liefde’ van André Hazes

De campagne wil de intense emoties rond het voetbal vangen, vertelt Tolga Büyükdoganay, chief creative officer bij Ogilvy, dat voor de campagne tekent. ‘Het resultaat bezorgt je kippenvel, precies zoals we voor ogen hadden.’

PR-campagne samen kijken

Het tweede deel bestaat uit een pr-campagne ‘Support de Supporter’ van de hand van Glasnost.

Centraal hierin staat het inzicht dat 1,8 miljoen senioren een mate van eenzaamheid ervaren. In een survey van het Ouderenfondskwam sport delen én het ondernemen van lokale activiteiten als meest effectieve middel daartegen naar voren.

Ziggo liet dat verder onderzoeken en 63% van de ondervraagden gaf aan dat samen voetbal kijken leuker is, terwijl 50% aangaf er ook echt gelukkiger van te worden. Er is één probleem: van de 65-plussers kijkt de helft voetbal in zijn uppie.

Ziggo houdt daarom de komende maanden speciale UEFA Europees-Voetbal-kijkavonden voor senioren bij lokale voetbalclubs.

De kijkavonden vinden vanaf half september tot en met januari plaats bij naar verwachting meer dan honderd lokale voetbalclubs door het land heen.

Clubs én senioren kunnen zich vanaf vandaag opgeven via www.supportdesupporter.nl . Ze worden aan de hand van postcodegebied gematcht.

Credits:
 
Klant: VodafoneZiggo
Creative agency: Ogilvy
Chief Creative Officer: Tolga Büyükdoganay
Creative Director: Henk Nieuwenhuis
Sr. Art Director: Jurriaan van Bokhoven
Sr. Copywriter: Jesse Ridder
Account Director: Regina Kroon
Business Leader: Claire Knight
Strategy Director: Arthur van de Kamp
 
PR agency: Glasnost
Managing Director: Stijn Zwinkels
Creative: Boudewijn Bosman
Account Director: Odette Bosman
Strateeg: Sophie Benink
Senior PR specialist: Sanne van ‘t Ooster 
Production Company: Monks
Sr. Producer: Jim Bresser
Producer: Raoul Sturme
Director/Photographer: Jef Boes
DOP: David Doom
 
 
                

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie