Ziggo Sport, dat de exclusieve uitzendrechten voor het Europees voetbal heeft, komt met een grote campagne onder de noemer 'Beleef samen de liefde voor voetbal’.
De campagne wordt gevoerd via tv, radio, print, digital en buitenreclame en bestaat uit twee delen.
Alleereerst is er een algemeen campagne ‘Voel de liefde voor voetbal’. Deze is gebouwd rond de klassieker ‘Wat is dan liefde’ van André Hazes
De campagne wil de intense emoties rond het voetbal vangen, vertelt Tolga Büyükdoganay, chief creative officer bij Ogilvy, dat voor de campagne tekent. ‘Het resultaat bezorgt je kippenvel, precies zoals we voor ogen hadden.’
PR-campagne samen kijken
Het tweede deel bestaat uit een pr-campagne ‘Support de Supporter’ van de hand van Glasnost.
Centraal hierin staat het inzicht dat 1,8 miljoen senioren een mate van eenzaamheid ervaren. In een survey van het Ouderenfondskwam sport delen én het ondernemen van lokale activiteiten als meest effectieve middel daartegen naar voren.
Ziggo liet dat verder onderzoeken en 63% van de ondervraagden gaf aan dat samen voetbal kijken leuker is, terwijl 50% aangaf er ook echt gelukkiger van te worden. Er is één probleem: van de 65-plussers kijkt de helft voetbal in zijn uppie.
Ziggo houdt daarom de komende maanden speciale UEFA Europees-Voetbal-kijkavonden voor senioren bij lokale voetbalclubs.
De kijkavonden vinden vanaf half september tot en met januari plaats bij naar verwachting meer dan honderd lokale voetbalclubs door het land heen.
Clubs én senioren kunnen zich vanaf vandaag opgeven via www.supportdesupporter.nl . Ze worden aan de hand van postcodegebied gematcht.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!