Zalando stelt universele vraag in social-campagne: 'Wat doe ik aan?'

Dentsu Creative tekende voor concept en creatie.

Fashionista in de Febo stelt zichzelf de vraag der vragen.

In een nieuwe 'social first'-campagne springt Zalando in op de wijdverbreid bekende vraag: wat doe ik aan vandaag? Met de campagne wil de online retailer 'de eigen kledingstijl en vrije keuze' van de Nederlander een podium geven. De boodschap is met andere woorden: het maakt niet uit wat je draagt, als je je er maar prettig bij voelt. 

De campagne is bedacht en ontwikkeld door Dentsu Creative, het reclamebureau van Zalando in Nederland.

Haute friture

In diverse snappy online video's kijken we naar alledaagse situaties waarin tegelijkertijd fashion op een opvallende manier naar voren komt. Zo zien we een fashionista gehuld in bontjas een kroket uit de Febo-muur trekken, waarbij ze zich afvraagt: wat doe ik aan als het tijd is voor haute friture

De video's worden verspreid via zogenoemde meme-platforms, zoals Dumpert en op kanalen van bekende influencers. Op een later moment is de campagne te zien via digital out of home en lifestyle- en fashionblogs. 

Meer dan fashion

Anne Merel, creative director Dentsu Creative, over de campagne: 'We willen meer dan alleen fashion laten zien; we willen cultureel relevant zijn. Door creatief om te gaan met media positioneren we Zalando als een merk dat niet alleen trends volgt, maar ook de culturele pulse van nu weet te vangen.'

De lokale campagne is onderdeel van de internationale 'What do I wear'-campagne van Zalando. De keten wil hiermee laten zien dat het maken van modekeuzes eenvoudiger wordt als de consument wordt geïnspireerd om 'met vertrouwen zijn of haar eigen stijl te ontdekken'. 

Credits:
Klant: Zalando
Strategie en creatie: Dentsu Creative Amsterdam
Mediastrategie en inkoop: Dentsu Media 
Productiemaatschappij: Underscore
Director: Ashley Röttjers
 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie