Live voetbal kan verslavend zijn. Dat is het inzicht in de nieuwe campagne van Canal+. Met de campagne speelt de streamingdienst in op de 'onweerstaanbare drang' van voetbalfans om geen enkele wedstrijd te missen.
In de commercial genaamd Voetbalverslaving is de hoofdrol weggelegd voor oud-international Wim Kieft, die in het verleden te kampen had met een cocaïneverslaving. We kijken naar een praatgroep van lotgenoten (waaronder Kieft) die openhartig delen hoe ver ze gaan om hun favoriete Eredivisie-wedstrijd te kijken.
De campagne, die via online kanalen wordt uitgerold, is ontwikkeld door het Amsterdamse reclamebureau Higuita.
Zelfspot
Kieft: 'Zo'n praatgroep komt mij natuurlijk bekend voor, maar iedereen die me kent weet dat ik behoorlijk wat zelfspot heb, zeker als het om voetbal gaat. Om aan zo'n grappig script mee te mogen werken, is alleen maar een cadeautje.'
Higuita werkt al langere tijd voor de Canal+ Group, waar Canal+ onderdeel van is. Ook zenders als Film1 en FilmBox vallen in Nederland onder de groep. Voor Canal+ is dit de eerste campagne van de hand van Higuita.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!