Om gz-professionals te werven en om het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen, komen Café Society en The Gardeners met een crossmediale campagne voor ggz-organisatie Arkin.
De organisatie zoekt niet zomaar medewerkers, maar ‘Mensologen’, gz-professionals die de mens achter de stoornis zien. Dertien Bekende Nederlanders zijn in de campagne open over hun stoornis. Van Wim Kieft over wat de zucht naar cocaïne met hem doet tot Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme en Heleen van Royen die door een zaal vol psychiaters bipolair werd verklaard.
Professionals die gespecialiseerd zijn in mensen met autisme (Filemon Wesselink), een cocaïneverslaving (Wim Kieft) of eetstoornis (Jet van Nieuwkerk). Ze zoeken een Filemonoloog. Maar ook een Wimoloog of Jetoloog. Op abri’s en online-banners komen bekende gezichten voorbij met niet alleen hun psychische aandoening, maar vooral heel veel andere kenmerken. Want dat ze feminist, bloeddonor of sci-fi fan zijn, definieert hen net zo goed.
De campagne bestaat uit een naast OOH, uit online media, een consumenten- en media-activatie, pr en social media. Belangrijk in de campagne is een 13-delige podcastserie, Een bewuste keuze, zegt Leonie Fotiadis, senior marketing- & communicatieadviseur bij Arkin: ‘Met de podcasts laten we echt zien waar wij voor staan. Namelijk dat de mens bij ons belangrijker is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN’er en een behandelend specialist bij Arkin.’ Alle podcasts zijn hier te beluisteren.
Er is ook een pop-up event, 'recruitment agency Mensoloog' op 21, 22 en 23 november in De Hallen in Amsterdam, waar potentiële werknemers in gesprek kunnen gaan met recruiters van Arkin over loopbaankansen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!