De Nederlandse bestandendeeldienst WeTransfer lanceert vandaag een nieuw Premium-abonnement met twee nieuwe functies (portals en reviews). Het bedrijf viert de lancering met zijn grootste merkcampagne tot dusver. De campagne start vandaag, wordt wereldwijd uitgerold en is ontwikkeld in samenwerking met Preacher (creatief bureau), Partizan (productiebureau) en Noble People (mediabureau).
Together We Make
De naam van de campagne is Together We Make, doel is om de kijker bewust te maken van de mogelijkheden van WeTransfer. Met deze website/app kunnen consumenten en bedrijven grote bestanden versturen en ontvangen. Gratis, al was er ook een Premium-abonnement. Vandaag komt daar een duurder Premium-abonnement bij met meer functies. Adformatie publiceerde vanmorgen een artikel over het Premium-abonnement.
Samenwerkingen met media
De campagne licht twee functies (portals en reviews) uit via merken die WeTransfer gebruiken om samen te werken. WeTransfer voert de campagne via YouTube-video's, billboards in Miami, Los Angeles en New York City en betaalde samenwerkingen met meer dan twintig 'creative professionals' via betaalde en eigen mediakanalen. Daarnaast heeft WeTransfer een samenwerking gesloten met Vox, eigenaar van uiteenlopende (tech)websites. Vox gaat speciale video's op zijn mediaplatforms delen.
Tot slot werkt WeTransfer samen met Twitch, een website/app waarop gamers livestreamen naar hun publiek. De startpagina van Twitch zal worden overgenomen door WeTransfer, aldus het bedrijf.
NFT-veiling
WeTransfer doet ook mee aan de hype rondom NFT's, oftewel Non-Fungible Tokens. Een NFT is het bewijs van eigenaarschap op een digitaal object, veelal kunst. NFT-artiest Clara Bacou en Coker hebben een draagbare NFT ontwikkeld en WeTransfer gaat die online veilen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!