Wesley Sneijder blijft op zijn troon als Koning Toto. De recordinternational heeft wel zijn gabber-Aussie van afgelopen EK ingeruild voor een groen harnas. In de nieuwe campagne moedigt hij, nu als heroïsche gladiator te paard, zijn Toto-discipelen aan om een greep te doen naar het koningschap van hun vriendengroep.
De sportweddenschap-aanbieder kondigt aan dat de zittend monarch van 'het eentje hier en het tweetje daar' niet alleen zijn wedstrijdanalyses op tv deelt, maar ook zijn Toto-tactieken met Nederland. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met TBWA\Neboko.
Heersen over sociale arena's
Volgens Toto staan de voetballiefhebbers allemaal te springen om samen weer voetbal te kunnen kijken. In huiskamers, stadions, kroegen en voetbalkantines. Het kansspel, onderdeel van de Nederlandse Loterij, noemt dit zelfs de sociale arena’s waar het de echte Koning Toto’s zijn die er heersen. Toto geeft daarvoor aan dat Sneijder zijn tactieken achter zijn heerschappij deelt opdat Toto-spelers in die betreffende arena's 'dit nieuwe seizoen hun mannetje kunnen staan’.
De nieuwe Koning Toto-campagnevideo
'Koning Toto is van alle tijden'
Sam Depoortere, business director Toto, vindt de campagne zelf spectaculair, heldhaftig en tegelijkertijd kenmerkend voor Toto: 'Dé voetbalautoriteit Sneijder, staat heel Nederland bij om tot koning of koningin Toto van een groep vrienden gekroond te worden.'
Darre van Dijk, chief creative officer bij TBWA\Neboko, voegt daaraan toe dat dit onderdeel van het Koning Toto-epos weer een nieuwe twist heeft. ‘We gaan terug naar de middeleeuwen, Koning Toto is namelijk van alle tijden. Uiteraard ook nu met alle typerende ingrediënten uit de campagne.’
De Toto-tactieken van Sneijder worden komende periode zowel online als op social media gedeeld.
Lees ook:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!