Wereldwijde lancering campagne Coca-Cola: 'We zijn maar een Coca-Cola van elkaar verwijderd'

Het merk onthult tegelijkertijd een een nieuw perspectief op het beroemde logo: De Hug, ofwel De Knuffel.

Wereldwijde lancering Real Magic-platform Coca-Cola met campagne: We zijn maar een Coca-Cola van elkaar verwijderd

Coca-Cola presenteert een vernieuwde wereldwijde merkfilosofie en platform onder de noemer ‘Real Magic’. De bijbehorende campagne ‘We zijn maar een Coca-Cola van elkaar verwijderd’ moet daarbij iedereen uitnodigen om de echte magie van het leven te vieren. Met het platform wil Coca-Cola de merkbelofte, om mensen iedere dag weer samen te brengen en te verenigen, in lijn brengen met de hedendaagse relevantie. 

Gedefinieerd door tegenstrijdigheden

Volgens Coca-Cola is ‘Real magic’ gebaseerd op de lessen die het merk de afgelopen anderhalf jaar heeft geleerd: ‘dat wanneer we samenkomen op onverwachte momenten het alledaagse zomaar iets bijzonders kan worden.’

Precies dat wil Coca-Cola benadrukken door te laten zien dat die magie vaak in de kleine dingen zit, die  overal om ons heen te vinden zijn: zelfs in de dagelijkse tegenstrijdigheden die mensen ook ervaren. 

Coca-Coca's knuffel-logo
Coca-Coca's knuffel-logo

Verbonden door tegenstrijdigheid

De twee minuten-durende commercial, die doet denken aan de blockbusters Ready Player One en de onlangs gelanceerde bioscoophit Free Guy, moet aantonen dat er harmonie en verbondenheid gevonden kan worden door generaties heen, in een verdeelde wereld waarbij de scheidslijn tussen virtueel en werkelijkheid vervaagt.

Coca-Cola Awakening

Coca-Cola Awakening

'Kenmerkend door tegenstrijdigheden'

Manolo Arroyo, chief marketing officer bij The Coca-Cola Company vertelt dat het merk zelf ook door de geschiedenis heen gedefinieerd wordt door tegenstrijdigheden: 'Het merk is bescheiden maar iconisch, authentiek maar geheim, echt maar magisch.

De Real Magic-filosofie komt voort uit de tegenstrijdigheden die wereld juist een meer interessante plek maken, een wereld met uitzonderlijke mensen.’ Arroyo zegt dat de nieuwe koers onderdeel is van een lange termijnfilosofie.

Knuffel-logo 

De nieuwe, volgens Coca-Cola opgefriste, visuele identiteit, moet tegelijkertijd het nieuwe perspectief van het merk duiden. Coca-Cola stelt dat het aangepaste logo doorgevoerd wordt in alle marketing-materialen. ‘Het gebogen Knuffel-logo’ zou geïnspireerd zijn op de manier waarop het logo de flesjes en blikjes altijd ‘heeft omarmd’. 

Om het Real Magic-concept en de omarming van het knuffel-logo kracht bij te zetten kondigt het merk samenwerkingen aan met kunstenaars, fotografen en illustratoren.

‘Zij mogen hun eigen en ongefilterde interpretatie van het logo uitbrengen om zo alledaagse magische momenten tot leven te brengen.' Designpartners zijn Wieden+Kennedy London, KnownUnknown en Kenyon Weston. 

Symbool

Met de nieuwe campagne wil het frisdrankmerk tegelijkertijd de menselijke verbondenheid vieren. De video moet doen afvragen wat er zou gebeuren als Coca-Cola, ‘als zogenoemd symbool van saamhorigheid’, een brug zou kunnen slaan tussen werelden die bedoeld waren om van elkaar gescheiden te zijn. Dat zou tot echte magie leiden.

Campagne-uitrol

Voor de creatie van de campagne werkte Coca-Cola samen met reclamebureau Betc London, met filmregisseur Daniel Wolfe en productiepartner Mathematic. In Nederland is Universal Media verantwoordelijk voor media en Coopr voor PR.

De campagne wordt uitgerold op tv, op buitenreclame, met online video en op social media.

Lees ook: Coca-Cola komt groots terug met poëtische campagne: Open Like Never Before

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Niek Sinke
wanneer en hoe is de nieuwe campagne gepresenteerd?

gr Niek Sinke
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Niek Sinke
nog een opmerking/vraag: je schrijft/ hebt van coca cola begrepen dat niet alleen de gamende jeugd moet worden ''geraakt'' door deze campagne ( citaat uit dit artikel :moet aantonen dat er harmonie en verbondenheid gevonden kan worden door generaties heen) . Waarom krijg ik als 50-plusser dan het gevoel dat het eenzijdig op jeugd gericht is?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie