Topmodel, actrice en zangeres Cara Delevingne is de nieuwste ster in de Hardcore Denim-campagne van G-Star Raw. Het denimmerk kiest dit keer voor een stoere vrouwelijke hoofdrolspeler. De campagne is ontwikkeld samen met The Family Amsterdam.
Delevingne heeft zich volgens G-Star bewezen als een ‘true original’ door haar rebelse en vele gezichten. Ze past volgens het modemerk perfect in een traditie van talenten waarmee het samenwerkt, zoals Magnus Carlsen, Pharrell Williams, Max Verstappen en Snoop Dogg.
Gwenda van Vliet, cmo G-Star, noemt Delevingne iemand die zich niet makkelijk in een hokje laat duwen. ‘Ze is één van de beste modellen ter wereld. Daarnaast is ze actrice, schrijfster en zangeres, met een uniek karakter. Ze laat zich door niemand vertellen wat ze moet doen.’
Geen logica
In de campagne wordt de nieuwe denimcollectie FW22 geïntroduceerd. Met deze collectie worden ‘de grenzen van het kenmerkende denimdesign van G-Star verlegd’.
Joris Kuijpers, vanuit The Family Amsterdam verantwoordelijk voor de campagne, vindt dat de nieuwe collectie laat zien dat G-Star zich niet door codes of conventies laat leiden.
Kuijpers: ‘Daarom hebben we voor de campagne de regels en logica losgelaten. In de campagne zijn er geen vaste dimensies en zwaartekrachten zijn tegenstrijdig.’
Cara Delevingne en de overige modellen bewegen zich door een abstracte wereld met surrealistische steden en bevreemdende perspectieven.
De campagne wordt via verschillende kanalen gelanceerd en bestaat onder andere uit een onlinevideo, commercial, (digital) outdoor, online en social.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!