Overslaan en naar de inhoud gaan

In de Koningsdagcommercial van de Staatsloterij staat vriendschap centraal, en een goudvis

Met de nieuwe Koningsdagcampagne wil de Staatsloterij Groepsspelen onder de aandacht brengen.
Koningsdag
Koningsdag

Koningsdag vier je met vrienden, dat is de boodschap die Staatsloterij wil uitdragen de nieuwe campagne rondom de Koningsdagtrekking. In de commercial – die woensdagavond live gaat - wordt het verhaal verteld van Boris, een man die in Japan werkt en op zijn werk een goudvis krijgt bezorgd. Hij weet niet precies wat ermee moet, maar besluit de vis mee naar huis te nemen. Onderweg ziet hij op een groot oranje billboard de tekst: Boris, we missen je. Pas thuis valt het kwartje als hij een enveloppe open waar een Koningsdaglot in zit met een notitie van zijn vrienden.

related partner content for mobile comes here

De commercial eindigt op Koningsdag in Café De Zotte Goudvis (ongetwijfeld een knipoog naar de cafe de Blaffende Vis in Amsterdam waar Koningsdag jaarlijks groots wordt gevierd). De campagne werd gemaakt door TBWA\Neboko.

Michael Kastelijns, business director Staatsloterij, claimt dat de Koningsdagtrekking inmiddels in het rijtje van de tompouce en vrijmarkt thuishoort. In 2023 werden bijna vijf miljoen loten verkocht in aanloop naar de nationale feestdag. De afgelopen vijf jaar schommelde het aantal tussen de 4,85 miljoen en 5,51 miljoen. Ter vergelijk: de Hema verkocht vorig jaar rond de miljoen tompouces. 

Kastelijns: ‘Met deze campagne benadrukken we het gevoel dat Nederland heeft tijdens Koningsdag: samen zijn en samen vieren.’ De loterij wil de propositie 'Groepsspelen' onder de aandacht brengen, waarbij gewonnen prijzen gelijkwaardig over een groep spelers verdeeld worden.

Anouk Zink, managing director TBWA\Neboko: ‘Met deze commercial werden we uitgedaagd om weer alles uit de kast te halen en een inspirerend en ontroerend verhaal te maken. Met als resultaat een commercial waarin we mensen aansporen om elkaar op te zoeken en samen te zijn, iets wat tekenend is voor Koningsdag.’

Bekijk hier de Koningsdagcommercial van de Staatsloterij: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in