Volkswagen Bedrijfswagens introduceert een lesmethode via Instagram voor ROC-leerlingen. Via Instagram Stories kunnen zij vragen stellen en meekijken bij vakspecialisten, die bijvoorbeeld zonnepanelen aanleggen. De campagne is opgezet door Achtung! mcgarrybowen ter ondersteuning van de identiteit van Volkswagen Bedrijfswagens.
Vakmensen van de toekomst
Volkswagen Bedrijfswagens wil met hun bussen 'het verschil maken' voor vakmensen. De lesmethode, genaamd ‘Klassewerk’, is ontwikkeld rondom de pay-off ‘Verschil moet er zijn’. Lukas Jeukens, senior brand communication manager bij Volkswagen Bedrijfswagens: ‘Met Klassewerk dragen we bij aan de kwaliteit van vakopleidingen en brengen we vakmensen en studenten met elkaar in contact. Zo maken we het verschil voor vakmensen van de toekomst.'
Kijkje achter de schermen
Het idee voor Klassewerk is ontstaan naar aanleiding van een onderzoek onder studenten van ROC Amsterdam en mboRijnland. Daaruit blijkt dat leerlingen het leuk vinden om een kijkje achter de schermen te nemen bij vakspecialisten. Voor de kennisoverdracht is Instagram gekozen, omdat de helft aangeeft dat ze het leuk vindt om via dat kanaal les te krijgen.
Vrijdag 10 mei vindt de eerste les van de pilot plaats. De eerste vier sessies gaan over duurzaam bouwen en worden verzorgd door specialisten die in een Volkswagen Bedrijfswagen rijden. Voor de vijfde les kunnen vakmensen uit heel Nederland zich aanmelden, ook diegenen die niet in een Volkswagen rijden.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!