Selmore Creative Agency en Amp. Amsterdam ontwikkelden een unieke audiotour voor de SEAT Leon waarin de voice-assistant van de auto tot leven is gewekt en hoogstpersoonlijk de loftrompet steekt over de features van de auto.
Het is de eerste keer dat een voice-assistant wordt ingezet om een tour door een nieuwe auto te geven en je te wijzen op alle features. Muziek zit in het DNA van het merk SEAT. De ontwikkeling van het geluidssysteem begint al in een vroeg stadium van het ontwerpproces. Zo is het geluidssysteem ontworpen met technieken die je kent van grote concertzalen. Dat de Leon meer te bieden heeft dan een goed geluid hoor je in deze muzikale audiotour.
Tekst loopt door onder de video
Ilka Schreurs, Manager Marketing SEAT, “Vorig jaar lanceerden we het Guiding Idea ‘Beat The Expected’ waarin SEAT het onverwachte omarmt. Deze gedachte willen we een rol geven in alles wat we doen. Niet alleen op onze eigen platforms, maar ook bij onze dealers.”
Tom Stoffels, Head of Account bij Selmore, “Met de audiotour worden consumenten door de voice-assist van de auto rondgeleid aan de hand van 6 verschillende tracks, waarbij we voor iedere feature een passend genre kozen.”
Zo zet de voice-assistant meteen de toon in The Assist You Can’t Resist; een hip hop track over de virtual cockpit in de auto. En in LED Me Set The Mood, een zwoele R&B track, zingt ze over de LED sfeerverlichting die het interieur kleurt. Bijzonder is de techniek waarmee het idee tot uitvoering is gebracht.
Diederik van Middelkoop, Executive Creative Director bij Amp.Amsterdam: “Bij Amp.Amsterdam zijn we altijd bezig met de nieuwste technieken op het gebied van muziek & geluid. Het verzoek van Selmore om bij te dragen aan dit project was ons op het lijf geschreven. Een mooi voorbeeld hoe muziek en AI elkaar kunnen versterken.
De campagne bestaat uit 6 albumtracks en 3 online video’s, gemaakt in samenwerking met SODA Amsterdam. In de campagne worden mensen aangespoord om de hele audiotour te boeken bij een SEAT dealer. Eenmaal bij de dealer neem je, met het lyrics boekje onder de arm, plaats in de nieuwe SEAT Leon. Waar vervolgens de voice-assist jou als een ware artiest meeneemt op een muzikale reis langs alle features. De audiotour is vanaf maandag 14 maart te beleven bij alle 36 SEAT dealers.
Creditlijst:
Creatie: | Barend Stegeman & Wessel Beumer |
Creatieve directie: | Louk Derks |
RTV Producer: | Jorieke de Jong |
Account: | Tom Stoffels & Simone de Haan |
Strategie: | Jeroen Senden |
Klant verantwoordelijk: | Ilka Schreurs, Emma Aarts, Michiel Muller |
Music & Sound: | Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company |
AI generated voice: | Ambassadors Lab |
Productiemaatschappij: | Soda Amsterdam |
D.O.P./Cameraman: | Joris Bulstra |
Executive producer: | Coen van Berkel |
Fotografie: | J-A Media |
Gaffer: | Zen Bloot |
Haar & Make-up: | Kira Kroegman |
Backdrop beamer: | Beam Brothers |
Motion graphics: | Daniël Götz |
Offline studio: | Soda Amsterdam |
Offline editor: | Muus Jongedijk |
Online: | De Grot |
Animatie: | Daniël Götz |
Grading : | Remi Lindenhovius |
Music & Sound: | Amp.Amsterdam // The Sonic Branding Company |
AI generated voice: | Ambassadors Lab |
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!