Diversiteit van gezinnen staat centraal in de nieuwe campagne van Vodafone (bureau: TBWA\Neboko). In de tv-commercial zie je uiteenlopende gezinnen: van samengestelde families tot gezinnen met een langeafstandsrelatie. Alle families gebruiken moderne techniek om met elkaar te communiceren.
Van zus tot hond
Met deze campagne hopen Vodafone en TBWA zoveel mogelijk mensen aan te spreken. Laura van Gestel van Vodafone: 'Met dit nieuwe verhaal willen we laten zien dat moderne families dankzij het netwerk van Vodafone in contact staan met alles en iedereen om ons heen. Je kleine zusje en de hond, maar ook de thermostaat of je fiets. Hoe je familie zich ook ontwikkelt, het netwerk van Vodafone groeit met je mee.'
Diversiteit als trend
Het thema diversiteit en representatie zijn veelbesproken in de media- en reclamewereld. Steeds meer merken willen er 'iets' mee doen. Blogger Sharon Goldstoff schreef onlangs: 'Het zou de normaalste zaak van de wereld moeten zijn, maar dat is het niet. Sterker nog, diversiteit is nu zelfs een trend.'
Volgens Goldstoff zouden merken een afspiegeling van onze samenleving in beeld moeten brengen. Diversiteit niet als onderwerp van een commercial, maar proberen in alle uitingen verschillende subdoelgroepen te laten zien. Ondanks dat het onderwerp van de Vodafone-campagne nauw verband houdt met het thema, zou de actie passen in haar rijtje met campagnes die laten zien hoe het moet.
Digitaal
De tv-spot is vanaf maandag te zien, maar volgens creative director Darre van Dijk van TBWA\Neboko is het vooral een digitale campagne. TBWA en producent 100% Halal maakten binnen het thema diverse online uitingen die gericht zijn op 'specifieke subdoelgroepen'.
Van Dijk vertelt dat zij vooraf onderzoek deden naar families en zo allerlei relevante verhalen vonden over gezinnen en technologie. 'Moderne technologie is heel relevant voor hedendaagse families. Denk bijvoorbeeld aan het moment dat je kind zijn of haar eerste mobiel krijgt. Of dat je je hond gaat missen als je op kamers gaat om te studeren.'
Onderstaande video is bijvoorbeeld specifiek gericht op jonge ouders.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!