De nieuwe commercial van Werkspot.nl is kort en vlot. De aanvang is het eindpunt: een zwanger stel bekijkt de net opgeleverde nieuwe serre in hun huis. Nieuw licht valt in de huiskamer. Verrukte, blije gezichten. Hij vergaapt zich, zij laat een traan van ontroering. Dan de rewind, op presto klassieke stemmen - tadadáádamtam - terug in de tijd: de verbouwing die voorafging, de klussers aan het werk,- tadadaramtam - verder naar de zoektocht op werkspot.nl naar de juiste klusser en eindigend bij het begin: zij laat aan hem de echoscopie zien van hun baby. Zonder verruiming zal het huis te klein worden. Ergo: ‘een goed begin is de juiste vakman’. Je krijgt het er warm van als kijker.
De slogan zou zomaar ook van toepassing kunnen zijn op de ontwerpers van de campagne, het Amsterdamse The Family. Het bureau is nog geen vijf maanden jong en heeft nu al een flinke klus binnengehaald. Klusplatform Werkspot/Travaux koos na een pitch voor de starters. Het winnende concept stond aan de basis voor deze merkcampagne, die inmiddels is uitgerold in zowel Nederland als Frankrijk.
De campagne is erop gericht om consumenten vertrouwd te maken het online vinden van een vakman. Een professionele dienst tegen een juiste prijs.
Wat gaf de doorslag in de keuze voor The Family? Jules Hooijer, brandmanager bij Werkspot wijst op de snelheid en efficiënte manier van samenwerken: ‘Nu zeggen bureaus dat wel vaker, maar The Family maakte deze belofte in de praktijk gelukkig echt waar. In twee-en-halve maand zijn we van niets tot een grote crossmediaal uitgevoerde campagne gekomen.’ Soms is het hele werk een goed begin.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!