Wie bestelt er wel eens een portie Vlammetjes? Dikke kans dat maar weinig jonge mensen nu hun vinger opsteken. Kaasstengels, bietenballen of loempia's vallen een stuk beter in de smaak bij millennials. Maar dat wil producent Topking veranderen. Sterker nog, het bedrijf wil vlammetjes weer ‘hot’ maken.
Gewoon niet lekker?
‘Onbekend maakt onbemind’, zegt Stefanie de Bree, projectmanager bij Force451 (het verantwoordelijke bureau van de campagne). ‘Vlammetjes bestaat sinds de jaren 80 maar is in de loop der jaren uit the picture geraakt onder een jongere doelgroep.’ Zal het aan de smaak liggen? ‘Het is niet zo dat ze het niet lekker vinden, ze denken er gewoon niet aan om het te bestellen’, aldus De Bree.
Dat blijkt uit een onderzoek van het merk onder consumenten en horecaondernemers. ‘De naamsbekendheid van Vlammetjes is substantieel, maar het is onder jongeren veel minder bekend.’ Dat moet anders, dacht Topking. Het merk lanceert een socialmediacampagne met gifjes (te zien hieronder) en spelletje voor kroegtijgers.
Borrel met pit
Vlammetje Roulette om precies te zijn. In deze portie zit één vlammetje dat extra heet is. Om het geheel een ludiek karakter te geven wordt de roulette geserveerd met zwaailicht en al.
De actie lijkt op Doritos Roulette, waarbij in de zak ook één heel heet zoutje zit. Goed gejat? De Bree: ‘Het principe van een roulette is al eerder ingezet als activatie. Altijd weer in een andere vorm.’ Die van Vlammetjes is anders omdat: ‘Wij richten ons op een spel dat je met vrienden in de horeca speelt.’ Ze voegt toe: ‘De introductie van Doritos-actie viel overigens midden in de uitwerking van onze actie.’
De komende jaren gaat het bureau meerdere campagnes met Topking ontwikkelingen om de Vlammetjes nieuw leven in te blazen.
De campagne is te zien op social media en abri’s.
Mediabureaus Zuiver en PauwR waren ook bij de campagne betrokken.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!