Het Van Gogh Museum heeft voor de nieuwste tentoonstelling, 'In the Picture. Kunstenaarsportretten', voor het eerst TV- en bioscoopreclame ontwikkeld. De video’s, ontwikkeld door bureau Wolfstreet, zijn in lijn met het thema van de tentoonstelling en moeten mensen stof tot nadenken geven.
Het museum wil met de tentoonstelling, die bestaat uit meer dan zestig portretten uit de periode van 1850 tot 1920, een beeld geven van de rol en betekenis van het kunstenaarsportret door de jaren heen. De tentoonstelling wil laten zien dat een portret meer vertelt dan in eerste instantie gedacht wordt.
De commercials zijn gemaakt door bureau Wolfstreet, dat voor het museum eerder de ‘Lichte Zeden’-campagne ontwikkelde. Carolien Gruintjes, senior adviseur marketing bij het Van Gogh Museum vertelt over de keuzes voor TV en bioscoop: ‘Met het uitzenden op TV creëren we een groot landelijk bereik. Daarnaast hebben we gekozen voor bioscoop vanwege het filmische karakter van de commercial en het kwalitatieve bereik van het medium.’
De tentoonstelling is tot en met 24 mei 2020 te zien. De commercial is tot het einde van de maand op TV te zien en tot 4 maart in de bioscoop.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!