#ShareWithCare
T-Mobile heeft een nieuwe campagne gelanceerd die zich richt op de toenemende invloed van AI en de mogelijke risico's hiervan. Duizenden social media-accounts van ouders staan openbaar en foto's van kinderen zijn voor iedereen zichtbaar. Maar zijn we ons wel bewust van de mogelijke gevolgen? De campagne van T-Mobile, met als hashtag #ShareWithCare, heeft als doel ouders bewust te maken van het gebruik van kinderfoto's op internet.
Steeds meer smiley’s?
Het online delen van foto's is eenvoudig, maar zodra ze online staan, zijn ze voor iedereen toegankelijk. Een voorbeeld van een platform dat in populariteit bij veel kinderen is gegroeid, is TikTok. Echter, ouders informeren hun kinderen vaak niet over de risico's van dergelijke social media-kanalen.
Maar niet alleen kinderen, ook ouders plaatsen soms video's zonder daar goed over na te denken. Dit kan ernstige gevolgen hebben voor de kinderen. Gelukkig zijn steeds meer vloggers zich hiervan bewust en laten ze hun kinderen niet meer in hun vlogs zien. Bovendien zie je influencers steeds vaker een smiley op het gezicht van kinderen plakken bij het plaatsen van foto's.
Strengere regelgeving
Het is te verwachten dat strengere regelgeving op sociale mediaplatforms en het toenemende gebruik van AI zullen leiden tot minder jonge kinderen op sociale media. Bewustwordingsinitiatieven zoals de T-Mobile-campagne om ouders te informeren over de mogelijke gevolgen van het online plaatsen van kinderfoto's zijn belangrijk. Meer campagnes zijn welkom.
Creative Social Agency Dorst & Lesser spot wekelijks de laatste trends op social, zodat je weet wat er speelt.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!